You are currently viewing تفاوت های بین برندینگ و طراحی چیست

تفاوت های بین برندینگ و طراحی چیست

اگر تصمیم به شروع یک کار تجاری و برندینگ گرفته اید ، ممکن است شنیده باشید که برای معرفی خود نیاز به طراحی آرم دارید. اما آیا طراحی لوگو به تنهایی می تواند مخاطبان را تحت تأثیر قرار دهد تا شما را انتخاب کنند؟ انتخاب یک آرم مناسب ممکن است شاخص خوبی برای تجارت شما باشد ، اما تنها کافی نیست. در این مقاله به بررسی نقش آرم ها در برندسازی و ارتباط آنها با یکدیگر برای جذب مخاطب می پردازیم.

نقش آرم در برندینگ شما چیست؟

به زبان ساده ، آرم متن یا تصویری است که به تبلیغ برند شما در مراحل اولیه کمک می کند. یک آرم خوب سنگ بنای برندینگ شماست و به مشتریان کمک می کند بفهمند شما چه کاری انجام می دهید ، شما کی هستید و ارزش و هدف شما چیست. این تصویر کوچک مسئولیت زیادی دارد. “طراحی لوگو” ایجاد برندینگ برای یک برند است.

اهداف طراحی آرم و برندینگ

نقش اساسی تر آرم معرفی است. روندها می آیند و می روند ، ابزار طراحی و تکامل تکامل می یابد ، ممکن است آرم حتی با گذشت زمان تغییر کند ، اما برای همیشه مهمترین هدف آرم یادآوری مخاطب از شخص ، محصول ، تجارت و خدمات طراحی شده برای شناسایی آنها است. آوردن

به عنوان یک طراح یا حتی یک صاحب مشاغل ، قبل از اینکه روی هر ایده ای کار کنید ، باید از محیطی که آرم در آن دیده می شود و رقبای تجاری شما چه کسانی هستند و نحوه دیده شدن آنها را بدانید. آنها قبلاً از چه رنگ و نمادی استفاده کرده اند؟ چگونه می توانید لوگویی متفاوت با سایرین طراحی کنید؟

نقش طراحی  آرم در برندینگ

آرم چه کاری برای تجارت شما انجام می دهد؟ علاوه بر زیبا به نظر رسیدن ، آرم عملکرد مهمی نیز دارد. شاید عملکرد اصلی آرم این باشد که به مخاطبان کمک کند شما را از سایر مشاغل متمایز کنند. این امر به ویژه هنگامی اهمیت دارد که رقبای زیادی داشته باشید. قبل از اینکه آرم را انتخاب کنید ، باید در مورد رقبای خود تحقیق کنید و سپس موقعیت خود را تعیین کنید. البته این برند نباید آنقدر غیرمعمول باشد که مشتری متوجه آن نشود.

این آرم اطلاعات کلیدی را برای معرفی مشاغل شما به مشتری ارائه می دهد و می تواند صنعتی را که در آن فعالیت می کنید ، خدماتی که ارائه می دهید ، مخاطبان هدف و ارزشهای تجاری شما را بهم پیوند دهد. به عنوان مثال ، یک شرکت می تواند از رنگ خاصی در لوگوی خود استفاده کند تا حمایت خود را از محیط نشان دهد. همچنین می تواند لوکس بودن برند خود را با یک قلم شیک برجسته کند.

تأثیر بصری آرم و برندینگ

این آرم یک برندینگ را می شناسد و جلوه بصری را برای مخاطب ایجاد می کند. به این ترتیب ، وقتی مشتری لوگوی شما را می بیند ، آن را در ذهن او حک می کنید و در آینده با دیدن این علامت ، شما را به یاد می آورد. بنابراین آرم نقش مهمی در ایجاد هویت برند شما دارد.
طراحی لوگو یک ابزار استراتژیک است. این هنر نیست.

ممکن است بسیاری از افراد طراحی آرم را با هنر اشتباه بگیرند ، اما در واقع ، آرم هنری نیست. لوگو ابزاری برای طراحی هویت بصری یک برند است. نقش طراح فقط طراحی یک شی زیبا یا آنچه مشتری دوست دارد نیست. به عنوان یک ابزار تجاری استراتژیک ، این آرم به شرکت امکان می دهد تا در دنیای وسیعی که ما در آن زندگی می کنیم خود را نشان دهد. البته آرم همچنان می تواند زیبا باشد اما زیبایی دومین عامل در طراحی آرم است و شناخت برند از اولویت بالاتری برخوردار است. طراحی آرم به معنای پنهان نیاز ندارد.

مفاهیم برندینگ

طراحان اغلب سعی می کنند مفاهیم و معانی متنوعی را در طراحی آرم بگنجانند ، اما این ضروری نیست. تمرکز اصلی باید بر روی شناسایی آرم باشد. هر معنا و ارتباطی در طول زمان و در نتیجه تعامل با مخاطب ایجاد می شود. یک آرم جدید مانند یک کشتی خالی است و از روز اول برای تماشاگران معنی خاصی ندارد. حتی اگر آنها عمداً مفاهیم و معانی خاصی را اضافه کرده باشند. با گذشت زمان ، در طول بازاریابی مداوم و تعامل مشتری با برندینگ ، در ذهن مخاطب معنی ایجاد می شود.
اهمیت آرم در آرم برند ، تصویری از یک کسب و کار ، محصول یا خدمات است. وقتی به مشاغل فکر می کنید ، بلافاصله به لوگوی آنها فکر می کنید ، مانند سیب گزیده ای که نشان دهنده مارک معروف فناوری اپل است.

با مشاهده آرم ، بلافاصله مارک مرتبط با آن را می شناسید. یک آرم خوب به یاد ماندنی است و به مشتری کمک می کند مارک مرتبط با آن را به خاطر بسپارد. شکل و رنگ بیش از متن در ذهن انسان باقی می ماند. معنی این امر این است که اگر یک آرم در بازار متمایز و منحصر به فرد باشد ، برای مشتریان آسان است که شرکت مرتبط با آن را به خاطر بسپارند ، از خدمات آن استفاده مجدد کرده و آن را به دوستان خود معرفی کنند.

طراحی لوگو و برندینگ

طراحی آرم بر تصمیمات ما تأثیر می گذارد. از ابتدا ، ما یک کتابخانه بصری در ذهن خود ایجاد می کنیم و قلم ها ، شکل ها و رنگ ها را با احساسات و اشیا specific خاص ترکیب می کنیم. به سادگی با دیدن آرم ، خواه ناخواه ، بلافاصله شروع به قضاوت و تعریف آن تجارت ، محصول یا خدمات به روشی خاص در ذهن خود می کنیم. اگر فکر می کنیم شرکت خیلی گران ، ساده لوحانه یا رادیکال است ، از آن اجتناب می کنیم. به طور مشابه ، اگر آرم همان چیزی باشد که ما به دنبال آن می خواهیم از نظر نوع شرکت ، محصول یا خدمات با آن ارتباط برقرار کنیم ، ما محصول یا محصولات آنها را خریداری می کنیم

بنابراین اگر می خواهید مخاطبان مناسبی را جذب کنید ، مهم است که به نقش آرم در برندسازی کار خود توجه کنید. این مارک انتظارات شرکت را شکل می دهد و اگر نتواند این انتظارات را برآورده کند یا اگر کسب و کار مخاطبان اشتباهی را به خود جلب کند ، عواقبی به همراه دارد: اتلاف وقت و هزینه برای افرادی که حتی مشتری شما نمی شوند و دریافت بازخورد بد از مشتریان.

طراحی گرافیک چیست؟

طراح گرافیک از همه راه حل های بصری برای فرآیند توسعه برندینگ استفاده می کند. آنها حافظ هویت بصری شما هستند به طوری که هر آنچه بصورت بصری صادر می شود ، در هر سیستم عامل منسجم باقی بماند. طراحی گرافیک هر چیزی است که توسط یک طراح گرافیک حرفه ای برای تجارت شما ایجاد شود. در حالی که سهم آنها در فرآیند مارک طراحی گرافیکی اساساً در پایان است (زیرا آنها کسانی هستند که باید ایده ها را به صورت ملموس تحقق بخشند و ملموس هستند) ، آنها همچنین باید بخشی از کل فرایند خلاقیت باشند.

برندینگ چیست؟

“مارکینگ (Branding) هر فعالیت آگاهانه ای است که شرکت برای تأثیرگذاری بر این مجموعه برداشت ها در ذهن افراد انجام می دهد.” – مارک ها درست می شوند

اساساً ، این بدان معنی است که هر کاری که برای شرکت خود انجام می دهید برندینگ محسوب می شود و این امکان را دارد که بخشی از برند شما باشد. این می تواند شامل دفاتر / فروشگاه ها ، وسایل نقلیه ، حضور در شبکه های اجتماعی ، حمل و نقل ، وب سایت ، خدمات مشتری ، کارمندان و بله ، بهترین آرم های طراحی گرافیکی شما باشد. متأسفانه ، بیش از 80٪ از کارآفرینان معتقدند که طراحی گرافیک و برندینگ یک چیز هستند. در حالی که طراحی گرافیکی هویت بصری بخش بسیار مهمی از فرآیند برندینگ است ، این فقط یک قسمت است – و نه کل فرآیند. برندینگ فراتر از دید است. این کل تجربه مشتری را در همه سطوح ، حواس و ابعاد کنترل می کند.

برند شما شهرت شماست. این چیزی نیست که شما می گویید ، بلکه همان چیزی است که مشتریان شما می گویند. این نحوه درک شماست. برندینگ شما از مجموع تعاملات مشتری شما تشکیل شده است.باید “مارک” را عملیاتی قلمداد کرد که باعث ایجاد اعتبار شما در ذهن مشتریان شما شود. به عنوان یک مالک یا تصمیم گیرنده ، داشتن شفافیت در این موضوع به شما کمک می کند تا جایی که پول خود را به بهترین شکل خرج می کنید و بیشترین تأثیر را داشته باشید. اعتبار شما با ارزش ترین دارایی در تجارت شماست. شما می توانید تمام پرسنل ، ساختمانها و تجهیزات موجود در جهان را داشته باشید ، اما اگر شهرت شما بد باشد ، شکست خواهید خورد.

نتیجه

همانطور که می بینیم ، آرم و برندینگ ارتباطات زیادی دارند. ما باید به خاطر داشته باشیم که برای داشتن یک مارک خوب ، طراحی یک آرم حرفه ای یک نکته حیاتی است. نظر شما در این مورد چیست؟