You are currently viewing هزینه و قیمت بازاریابی دیجیتال چقدر است

هزینه و قیمت بازاریابی دیجیتال چقدر است

هزینه مشاوره بازاریابی دیجیتال چقدر است و هزینه آن برای یک شرکت و یا یک گروه چقدر است؟ ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه در بازاریابی دیجیتال سرمایه گذاری کنید و چه چیزی باید پرداخت کنید.

منظور از بازاریابی دیجیتال دقیقاً چیست؟

مهمتر از همه ، ما باید تعیین کنیم که این هزینه مربوط به چه قسمت هایی است. پاسخ ساده است ، هر فعالیتی که برند و تجارت شما در فضای مجازی و در اینترنت انجام می دهد بازاریابی دیجیتال یا بازاریابی محتوا است. این فعالیت ها از طراحی وب سایت ، ساخت فیلم و تولید محتوا گرفته تا کلیک بر روی تبلیغات ، بازاریابی تأثیرگذار و نیروی انسانی متخصص را شامل می شود.

کسب و کار بزرگ

اولین عامل تأثیرگذار در بودجه ، اندازه کسب و کار است. طبیعتاً هرچه مجموعه بیشتر باشد ، بودجه بازاریابی دیجیتال نیز بیشتر خواهد بود. اما از آنجا که کوچک و بزرگ مفهومی نسبی است ، بهتر است معیارهای ما را به صورت درصدی در نظر بگیریم. اگر می خواهید موقعیت خود را در بازار حفظ کنید و فروش خود را از دست ندهید ، توصیه می شود 5 تا 7 درصد سود شرکت را در این زمینه سرمایه گذاری کنید. اما اگر قصد گسترش و سهم بیشتری از بازار را دارید ، باید این عدد را بین 7 تا 15 درصد در نظر بگیرید.

زندگی تجاری

یکی دیگر از عواملی که در برنامه ریزی های مالی شما باید در نظر گرفته شود ، زندگی شغلی شماست. هرچه سال کمتری کار کنید ، پول بیشتری نیز باید صرف کنید. اگر نام تجاری شما کمتر از 5 سال است ، بهتر است بودجه بازاریابی دیجیتال خود را تا 20 درصد افزایش دهید. بخش عمده ای از این 20٪ سهم ایجاد هویت و آگاهی از برند شما خواهد بود. بعد از این مدت می توانید همان پیشنهادهای پاراگراف های قبلی را اجرا کنید.

Digital marketing price

نوع کسب و کار

مخاطبان برند شما و نوع فعالیت های آنها در تعیین و تنظیم بودجه نقش اساسی دارد. طبیعتاً ، طرح بازاریابی یک شرکت B2B ، مانند حمل و نقل ، کاملاً متفاوت با یک شرکت B2C مانند مارک چیپس یا کفش است. طبق وب استراتژی ، در سال 2020 ، شرکت هایی که خدمات مستقیم به مشتری را ارائه می دهند بیشترین بودجه را (18.9٪ برای کل بازاریابی و نه فقط بازاریابی دیجیتال) در این بخش هزینه کردند. آموزش با 12 درصد در رده دوم قرار دارد و موسسات مالی ، بیمه ، رسانه ، بهداشت ، فناوری ، حمل و نقل و انرژی حدود 9 درصد برای بازاریابی هزینه می کنند. در پایین جدول مشاوره ، خرده فروشی ، معدن و ساخت و ساز وجود دارد.

برای محاسبه ساده تر ، اگر محصول شما B2C و کالایی است ، 2 تا 4 درصد به کف بودجه دیجیتال خود اضافه کنید. اگر از سرویس B2B استفاده می کنید می توانید بودجه خود را تا یک درصد کاهش دهید.

سهم دیجیتال از کل بودجه بازاریابی

اگر می خواهیم نسبت بودجه بازاریابی دیجیتال و تمام هزینه های بازاریابی یک شرکت را بررسی کنیم ، باید تمام فاکتورهای ذکر شده و البته بسیاری از شاخص های دیگر را در نظر بگیریم. این اعداد وابستگی زیادی به مشاغل و شرایط دارند. به عنوان مثال ، در سال گذشته ، به دلیل شیوع بیماری عروق کرونر قلب در جهان ، تخصیص بودجه در زمینه بازاریابی به طور چشمگیری تغییر کرده و آموزش آنلاین رشد بی سابقه ای را تجربه کرده است.

با این حال ، اگر می خواهید کار را برای رسیدن به یک برآورد خاص ساده کنید ، می توانید بودجه دیجیتال را 50٪ از کل بودجه بازاریابی در نظر بگیرید. هرچه درآمد و کار شما بیشتر به فضای مجازی بستگی داشته باشد و از نیروی انسانی بیشتری در این بخش استفاده کنید ، این تعداد را افزایش می دهد.

مشاغل شروع کننده

اگر بخواهیم میزان سرمایه گذاری در بازاریابی دیجیتال را به سود تبدیل کنیم ، در مورد برندی که هنوز وارد بازار نشده است ، چه می کنید؟ اگر در چنین شرایطی هستید و می خواهید تجارت جدیدی راه اندازی کنید ، باید اهداف خود را در نظر بگیرید. تفاوت دیگر این است که برنامه ریزی شما برای سالهای اول ممکن است بسیار سودآور باشد ، بنابراین درصد باید براساس بودجه باشد و نه سود. به عنوان مثال ، در شرکت های خدماتی B2C ، 20٪ بودجه صرف بازاریابی می شود اما این مبلغ 11.9٪ سود این شرکت ها است.

بودجه شما به هزینه و هزینه بازاریابی دیجیتال اختصاص یافته است

مخاطب ، فعالیت و ویژگی های شما ممکن است با نزدیکترین رقیب شما از نظر هزینه و هزینه بازاریابی دیجیتال متفاوت باشد. برای هر دو مجموعه نمی توان مبلغ یکسانی را در نظر گرفت. اینجاست که تجربیات گذشته به کار شما می آیند. به همین دلیل ، شما باید با جزئیات ترین شکل ممکن ، تمام فعالیت ها و مبالغی را که در این زمینه هزینه می کنید ثبت کنید و براساس این اطلاعات و شرایط زمانی ، در سال های آینده تصمیم گیری کنید. در این اسناد آماری ، نیروی انسانی ، درآمد حاصل از فضای مجازی ، به طور مستقیم و غیرمستقیم ، هزینه های توسعه زیرساخت ها ، بودجه هر یک از روش ها و قالب های ارائه شده ، خرید رسانه و ارزش واقعی برند خود را مشاهده کنید.

بودجه حرفه ای خود را ببندید

برای هزینه و هزینه های بازاریابی دیجیتال ، آنچه در اختیار دارید درآمد ، سود و کل بودجه است. بهترین کار این است که یک متخصص باتجربه بودجه مناسب بازاریابی و بازاریابی دیجیتال را به طور دقیق اندازه گیری کند. بسیاری از ارقام این یادداشت مربوط به کل جهان یا ایالات متحده است که آمار دقیق تری را در این زمینه منتشر می کند. محصول اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی و سیاسی

مفاهیم هر کشوری ممکن است این اعداد را به طور قابل توجهی جابجا کند

نکته بسیار مهم در بودجه بندی دیجیتال مارکتینگ ، تخصیص و توزیع متناسب این میزان در مناطق مختلف است. چه میزان بودجه برای ساخت و توسعه زیرساخت ها باید هزینه شود؟ چه نسبتی باید به خرید رسانه های خصوصی بدهیم یا در چه زمینه ای از بازاریابی محتوا باید بیشتر هزینه کنیم؟ ما چقدر برای سئو پرداخت می کنیم یا چقدر می توانیم در اینستاگرام هزینه کنیم؟

کل هزینه ها و هزینه های بازاریابی دیجیتال

علاوه بر پاسخ به این سوالات ، محاسبات و بودجه بندی حرفه ای مجموعه ای از فرمول ها و نمودارهای مختلف است که یک حرفه ای می تواند از پس آنها برآید. این یادداشت کوتاه فقط می تواند نمای کلی از برنامه های شما باشد. اما این هزینه و هزینه بازاریابی دیجیتال است: بهینه سازی موتور جستجو (سئو) 300 دلار – 10،000 دلار + در ماه ، تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) 3-15٪ هزینه تبلیغات ماهانه ، بازاریابی از طریق ایمیل 200 دلار – 3000 دلار در ماه یا 0.1 دلار – 0.5 دلار در هر ایمیل ، بازاریابی رسانه های اجتماعی 150 دلار – 8000 دلار در ماه ، طراحی وب سایت 2500 دلار – 100 دلار. اگر در مورد هزینه و هزینه بازاریابی دیجیتال سوالی دارید ، لطفاً از بخش تماس در وب سایت با ما تماس بگیرید