You are currently viewing کمپین بازاریابی دیجیتال مارکتینگ چیست

کمپین بازاریابی دیجیتال مارکتینگ چیست

کمپین بازاریابی دیجیتال چیست؟ این کمپین برای هدف قرار دادن و اجرای استراتژی ها و داشتن درآمد بهتر برای شرکت است. ما در این مقاله به بررسی بازاریابی دیجیتال خواهیم پرداخت.

کمپین بازاریابی دیجیتال چیست؟

در جهانی که همه چیز دیجیتالی است و افراد زیادی هر روز وارد این دنیای جذاب و تو در تو می شوند ، داشتن یک برنامه بازاریابی بسیار مهم است. زیرا رقبای شما هر روز بیشتر و بیشتر می شوند و موفقیت در این ماراتن مربوط به استفاده مناسب از امکانات و توانایی های دنیای دیجیتال است. یکی از مشکلات بازاریابان دیجیتال این است که آنها برنامه درستی ندارند و نمی توانند اهداف و ابتکارات خود را بیان کنند.

در این مقاله ، شما یاد خواهید گرفت که چگونه یک کمپین بازاریابی دیجیتال راه اندازی کنید. بنابراین در آموزش گسترده تبلیغات رسانه ای و تبلیغاتی برای افزایش فروش محصولات با من همراه باشید. یک کمپین بازاریابی شامل اقداماتی است که برای دستیابی به هدف اصلی بازاریابی دیجیتال برنامه ریزی و انجام می شود. این هدف می تواند افزایش آگاهی نسبت به محصول جدید یا دریافت بازخورد از مشتری باشد. همچنین شامل اهدافی از جمله دسترسی به مصرف کنندگان از طرق مختلف و استفاده از ترکیبی از رسانه ها از جمله ایمیل ، تبلیغات چاپی ، تبلیغات تلویزیونی یا رادیویی ، پرداخت به ازای هر کلیک و رسانه های اجتماعی است.

به عنوان مثال ، اگر هدف اصلی استراتژی بازاریابی دیجیتال شما کسب هدایت بیشتر از طریق رسانه های اجتماعی است ، می توانید یک کمپین بازاریابی دیجیتال در اینستاگرام ، توییتر یا یوتیوب اجرا کنید. به این ترتیب ، برخی از بهترین عملکردهای کسب و کار خود را در این شبکه ها به اشتراک می گذارید تا از طریق این کانال ها به هدایت های بیشتری دست پیدا کنید.

مثال کمپین بازاریابی دیجیتال

برای درک بهتر ، اجازه دهید مثالی بزنیم. ممکن است شما یک تبلیغ از مارک معروف نایک را ببینید یا بشنوید. این تبلیغ به معنای کمپین نیست. اما اگر این مارک تبلیغاتی را در بنرها و علائم خیابان ، پست های شبکه های اجتماعی و بازاریابی از طریق ایمیل منتشر کند ، یک کمپین بازاریابی را آغاز کرده است.اما توجه داشته باشید که اصطلاحات کمپین بازاریابی و تبلیغات متفاوت است. تبلیغات یکی از ملفه های بازاریابی است و به معنای این است که چگونه یک شرکت قصد دارد آگاهی از برند خود را افزایش دهد. در واقع ، تبلیغات یکی از جنبه های یک کمپین بازاریابی است. مولفه های مختلفی در برنامه ریزی ، اجرا و بهره مندی از یک کمپین بازاریابی عالی دخیل هستند. اکثر کمپین های تبلیغاتی موفق این مولفه ها را در نظر گرفته و توانسته اند در تبلیغ برند و محصولات خود موفق باشند. ما موارد زیر را بیان کردیم:

اهداف کلیدی و شاخص عملکرد (KPI)

شاخص عملکرد چیست. هدف نهایی کمپین خود را مشخص کنید و نحوه اندازه گیری نتیجه را توضیح دهید. به عنوان مثال ، کمپین تولید محتوای شما ممکن است با تعاملات معمول اندازه گیری شود و باید مشخص شود که هر پست باید به 1000 بازدید در ماه و 10 دنبال کننده جدید منجر شود. کانال ها: محتوا و پیام های شما کجا توزیع می شود؟ به عنوان مثال ، اگر یک کمپین بازاریابی در شبکه های اجتماعی دارید ، ممکن است رشد کانال های بیشتری را که مربوط به مخاطبان شما هستند ، در اولویت قرار دهید و کانال هایی را که تعداد فالوور و اعضای کمتری دارند حذف کنید. بودجه بندی: همه کمپین های بازاریابی دیجیتال به بودجه اضافی نیاز ندارند ، اما هنوز هم بسیاری از آنها نیاز دارند. در صورت لزوم تبلیغات و سایر هزینه ها را در نظر بگیرید.

قالب (های) محتوا برای کمپین بازاریابی دیجیتال

محتوای مورد نیاز برای ایجاد کمپین را مشخص کنید. بازاریابان معمولاً چندین الگو را در یک کمپین بازاریابی دیجیتال خاص قرار می دهند. به عنوان مثال ، یک کمپین تجاری می تواند شامل تبلیغات ویدئویی ، انتشارات مطبوعاتی و وبلاگ های مهمان باشد. تیم: به چه کسی برای انجام کار اعتماد دارید؟ قبل از شروع کمپین خود ، مطمئن شوید افرادی را دارید که می توانند از عهده تبلیغات ، ساخت وب سایت ، طراحی ، برنامه ریزی بودجه ، فیلم و موارد دیگر برآیند.

طراحی: سرانجام ، شما باید برنامه خوبی برای فعالیت عالی بازاریابی خود داشته باشید. مناسب ترین طرح را از نظر آرم تبلیغاتی ، اینفوگرافیک تعاملی و در آخر حرفه ای بودن انتخاب کنید. چگونه یک کمپین بازاریابی دیجیتال موفق ایجاد کنیم؟

نقشه دیجیتال مارکتینگ موفق

راه اندازی بازاریابی دیجیتال و کمپین های مرتبط ممکن است در ابتدا پیچیده به نظر برسد ، اما وقتی وارد کار می شویم می بینیم که این یک روند ساده است. البته اگر این کار را درست انجام دهید. برنامه ریزی کمپین به همان اندازه طراحی تبلیغات مهم است و باید خلاقانه باشد. سعی کنید به سوالات زیر پاسخ دهید.

1. هدف شما از تبلیغات چیست؟

دلیل اجرای مبارزات خود از ابتدا؟ دوست دارید کمپین شما چه کاری انجام دهد؟ اگر مشکلی با این موضوع ندارید ، شروع کنید. به نظر شما کدام یک از اهداف زیر برای شما مناسب است؟ تبلیغ یک محصول یا خدمات جدید ؛ افزایش آگاهی از برند خود ؛ جمع آوری بازخورد مشتری ؛ کسب درآمد بیشتر ؛ افزایش تعامل با کاربر ؛ تبلیغ رویدادهای آینده. هدف شما باید هوشمند ، خاص ، قابل اندازه گیری ، قابل دستیابی ، مرتبط و به موقع باشد.

به عنوان مثال ، هدف کمپین بازاریابی دیجیتال شما می تواند جمع آوری محتوای تولید شده توسط کاربر از 100 مشتری از طریق هشتگ برند در اینستاگرام باشد. در واقع ، این یک هدف خاص (محتوای تولید شده توسط کاربر) است که قابل اندازه گیری است (100 مشتری) ، قابل دستیابی است (از طریق هشتگ نام تجاری در اینستاگرام) ، مرتبط است (دارای یک خط تولید جدید است) و به موقع (مه 31 ، 2021) این نمونه ای از یک کمپین بازاریابی دیجیتال برای توسعه تجارت آنلاین است.

کمپین خود را چگونه ارزیابی می کنید؟

معیارهای ارزیابی یک کمپین بازاریابی دیجیتال. پاسخ به این سوال برای همه متفاوت است. این معیار می تواند میزان باز کردن ایمیل ، پسندیدن تصاویر در فیس بوک و اینستاگرام ، پیش خرید محصول یا همه این موارد باشد. البته پاسخ شما به این موضوع به هسته اصلی مبارزات شما بستگی دارد. موارد زیر معیارهای مبتنی بر اهداف کمپین بازاریابی دیجیتال است:

تبلیغ محصول یا خدمات جدید: پیش خرید ، فروش و افزایش فروش ؛ افزایش آگاهی از نام تجاری: احساسات ، رسانه های اجتماعی و اطلاعیه های مطبوعاتی ؛ جمع آوری بازخورد یا محتوای مشتری: نکات و مشارکت در شبکه های اجتماعی ؛ درآمدزایی: سرب ، فروش و فروش افزایش می یابد ؛ افزایش تعامل کاربر: به اشتراک گذاری وبلاگ ، به اشتراک گذاری شبکه های اجتماعی ، تعاملات ایمیل ؛ تبلیغ یک رویداد آینده: فروش بلیط ، فروش سرگرمی یا رزرو و اشتراک رسانه های اجتماعی.

API عملکرد اصلی را تعریف کنید

البته ، شما باید شاخص عملکرد اصلی (KPI) خود را برای هر رسانه تعریف کنید. به عنوان مثال: تعاملات در اینستاگرام شامل پسندیدن ، نظرات و برچسب های پروفایل ، نرخ باز کردن ایمیل و میزان کلیک از طریق ایمیل ، بازدید از وبلاگ ، تعداد کلیک و اشتراک اجتماعی با مشخص کردن KPI ، پیشرفت مبارزات دیجیتال بازاریابی خود را مشاهده خواهید کرد. سرانجام ، شما باید موفقیت شرکت خود را تعریف کنید و دلایلی برای ارزش گذاری آن پیدا کنید.

3. چه کسی را هدف قرار می دهید؟

مخاطب هدف یکی از مهمترین بخشهاست. زیرا همسویی شما با مخاطبان موفقیت یا شکست کمپین بازاریابی دیجیتال شما را تعیین می کند. اولین قدم برای پاسخ به این سوال این است که بدانید مشتری شما چه مرحله ای از کمپین خود را هدف قرار داده است. آیا می خواهید مشتریان جدیدی وارد کنید یا از مشتریان فعلی بازخورد بهتری دریافت کنید؟ آیا مارک خود را برای افرادی که آن را می شناسند به بازار عرضه می کنید یا برند جدیدی را معرفی می کنید؟ با این حال ، پیام بازاریابی شما بسته به اینکه مخاطبان کمپین شما در مرحله آگاهی از برند ، توجه یا تصمیم گیری هستند ، متفاوت است.

4. منظور از کمپین بازاریابی دیجیتال شما چیست؟

در این مرحله باید بدانید که چرا این کمپین را اجرا می کنید ، چگونه ابعاد آن را اندازه گیری می کنید و چه کسی را هدف قرار می دهید. کمپین های بازاریابی ، مانند نام تجاری ، منحصر به فرد هستند و به یک ماموریت ، چشم انداز و هویت بصری نیاز دارند. برخی از مشاغل از یک تیم داخلی برای ایجاد دارایی های کمپین استفاده می کنند ، در حالی که برخی دیگر از پشتیبانی نمایندگی استفاده می کنند. گزینه دیگر استخدام فریلنسر یا پیمانکار برای تکمیل قسمت خاصی از پروژه است. البته ، بسته به اهداف خاص کمپین ، توصیه می شود که شما از تیم داخلی خود شروع کنید و ادامه دهید. آنها در آن بخش از تجارت شما متخصص هستند و می توانند در مورد موفقیت کمپین شما با شما صحبت کنند.

5- چگونه می توان به مخاطب خود دسترسی پیدا کرد؟

بهتر است نگاهی به کانال های رسانه ای فعلی بیندازید و از آنها برای تبلیغ شرکت خود استفاده کنید. باید بدانید کدام یک بهترین عملکرد را دارد؟ کدام یک به شما امکان پرداخت هزینه تبلیغات را می دهد؟ و از همه مهمتر ، مشتریان شما بیشترین زمان را در کجا سپری می کنند؟ به طور کلی بهتر است از چندرسانه ای استفاده کنید. کانالهای توزیع را می توان به پرداخت ، درآمد ، اشتراك و مالك تقسیم كرد. ابتدا دو یا سه کانال برای کمپین خود انتخاب کنید و به تدریج بسترهای تبلیغاتی دیجیتال خود را افزایش دهید. البته ممکن است کانال های خاصی منطقی نباشد و قابل استفاده نباشد.

6. چه زمانی و چگونه تبلیغات را منتشر کنیم؟

ایده خوبی است که برای کمپین خود مهلت تعیین کنید. در این حالت ، نحوه و زمان انتشار کمپین بهتر مدیریت می شود. ابتدا یک جدول زمانی کلی برای کمپین خود تنظیم کنید. تاریخ شروع و تاریخ انتشار تبلیغات خود را مشخص کنید تا بتوانید بهتر روی آن کار کنید. سپس نگاهی به دارایی های بازاریابی و کانال های تبلیغاتی خود بیندازید و ببینید چند بار توانایی ارسال و تبلیغ محتوای تبلیغات خود را بر اساس افراد و بودجه دارید. برای هر کانال بازاریابی یک تقویم تبلیغاتی ایجاد کنید. برای هر یک جداگانه تصمیم بگیرید و قرار ملاقات ها ، ایمیل ها و. در تقویم شما این کار باعث کاهش حجم کار روزانه می شود.

نتیجه

مهمترین نکته برای انجام بهتر بازاریابی دیجیتال و رسیدن به هدف ، اجرای کمپین های بازاریابی دیجیتال است ، کلید آن. اگر در مورد این مقاله سالی دارید ، لطفاً از بخش تماس با وب سایت ما تماس بگیرید