You are currently viewing کارشناس دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال

کارشناس دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال

چه کسی کارشناس بازاریابی دیجیتال است و وظایف او چیست؟ ما مشخصات متخصص بازاریابی دیجیتال و تمام جزئیات آن را در این مقاله بررسی خواهیم کرد. تا پایان با ما باشید.

چه کسی یک متخصص بازاریابی دیجیتال است

طبق تعریف ، بازاریاب دیجیتال مسئول افزایش بازدید یک سایت و مارک تجاری یک تجارت اینترنتی از طریق همه کانال های دیجیتال (اعم از رایگان یا پولی) است. کانال هایی مانند: سئو ، رسانه های اجتماعی ، ایمیل و … . اما امروز ، در دنیای بازاریابی دیجیتال ، با گسترش صورت گرفته ، آنها به دو دسته تقسیم می شوند 1) نشانگر دیجیتال 360 درجه 2) متخصصانبسیار واضح است که بسیاری از علوم بازاریابی دیجیتال تخصصی هستند و بسیاری از مشاغل بزرگ دارای یک متخصص یا حتی یک تیم متخصص برای هر بخش هستند. هر شخص معمولاً روی یک شاخص کلیدی عملکرد KPI برای هر کانال تمرکز می کند تا بتواند عملکرد و نتیجه را به طور دقیق در یکی از آنها اندازه گیری کند.

مدیر SEO = KPI اصلی: ترافیک ارگانیک ، متخصص بازاریابی محتوا = KPI اصلی: زمان حضور در سایت ، بازدید وبلاگ ، مارک تجاری ، مدیر رسانه های اجتماعی = KPI اصلی: پیروان ، برداشت ، به اشتراک گذاری. متخصص تجزیه و تحلیل داده ها = KPI اصلی: بهبود نرخ مکالمه ، ایمیل نرخ باز

چه کسی بازاریابی دیجیتال را مدیریت می کند

کارشناس سئو ، کارشناس بازاریابی محتوا و. . . در بیشتر شرکت ها ، این افراد فعالیت های بازاریابی دیجیتال را با همان ذهنیت مدیریت می کنند. این تیم استراتژی ها را با همان ذهنیت تعیین می کند ، اما هر بخش به طور حرفه ای در زمینه خود کار می کند. اما با رشد مشاغل اینترنتی و تشکیل شرکت های نوپا و استارت آپ به دلیل کاهش هزینه های کارشناس بازاریابی دیجیتال 360 درجه شکل گرفت.

بازاریاب دیجیتال 360 درجه کیست؟!

از آنجا که شرکت های نوپا هزینه یک تیم تخصصی برای تیم بازاریابی ندارند. وظیفه نشانگر دیجیتال 360 درجه شامل: جذب مخاطب هدفمند ، مارک تجاری ، افزایش فروش و همچنین رضایت مشتری (بهبود تجربه کاربر ux) است. خالی از لطف نیست که تجربه کاربری (UX) امروزه در بازاریابی بسیار مهم است. تجربه کاربر (UX) این فقط مربوط به طراحی نیست (اشتباهی که بعضی از دوستان مرتکب می شوند)! فعالیت هایی که انجام می دهید تا احساس رضایت از انتخاب خود و بودن با شما را داشته باشید ، امروز UX در همه مباحث بازاریابی وجود دارد: دسترسی کاربر به اطلاعات سایت ، ساده شدن روند خرید ، فروش و خدمات پس از فروش ، سئو ، تولید محتوا و . .

بنابراین آنچه یک بازاریاب دیجیتال 360 درجه باید بداند این است: اصول اساسی بازاریابی دیجیتال ، بازاریابی محتوا ، سئو و بهینه سازی ، بازاریابی در شبکه های اجتماعی ، فرآیند تبدیل ، بازاریابی از طریق پست الکترونیکی ، بازاریابی عصبی (افزایش فروش و بهبود تجربه کاربر) ، بهتر به عنوان یک نشانگر دیجیتال 360 درجه است

همیشه به روز باشید

در زمینه بازاریابی دیجیتال ، که در حال رشد و پیشرفت است ، وظیفه یک بازاریاب دیجیتال است که به روز باشد. شما نیازی به دانستن چیزی ندارید!

گاهی اوقات برای یک کارشناس بازاریابی دیجیتال با توجه به تجارت و استراتژی ، یک علم یا تکنیک خاصی مورد نیاز است ، اما برای یک متخصص بازاریابی دیجیتال دیگر نیازی به دانستن آن نیست. و حتی سئوی خارجی می تواند نتایج خوبی کسب کند ، بنابراین من فکر نمی کنم واقعاً صرف انرژی برای یادگیری این موارد و اجرای آنها (با توجه به شرایطی که ذکر کردم) و بدون شک صرف انرژی در زمینه های دیگر مانند فرایند تبدیل ، صفحه تبلیغات محصول داغ ، شبکه های اجتماعی و. . . این می تواند فروش را به میزان قابل توجهی افزایش دهد ، بنابراین در یادگیری حریص نباشید و آنچه را که نیاز دارید یاد بگیرید ، اما شک نکنید که علم مورد نیاز شما به روز است!

یادگیری به تنهایی کافی نیست!

اگر اطلاعات زیادی دارید اما از آنها استفاده نمی کنید ، دنیایی غیرفعال هستید. به عنوان مثال ، در دوره مجازی بازاریابی دیجیتال 2018 ، ما تمام مباحث مورد نیاز برای یک کارشناس بازاریابی دیجیتال متخصص 360 درجه را به شما آموزش خواهیم داد ، اما می دانیم که فقط دانستن این اطلاعات کافی نیست! به همین دلیل ما در طی 9 ماه تمریناتی را برای شما در نظر گرفته ایم تا با انجام این تمرینات واقعاً بتوانید این علم را درک و تجربه کنید. حتی برای افرادی که این تمرینات را در طول دوره انجام نمی دهند ، گواهی MPT اتریش صادر نمی شود!

استاد ابزارهای بازاریابی دیجیتال باشید. البته ، در ابتدا می گویم که همه ابزارها همان چیزی نیستند که شما نیاز دارید. خدا را شکر ، ابزارهای رایگان بسیاری وجود دارد که هر ابزار اطلاعات بسیار ارزشمندی را در اختیار شما قرار می دهد. به عنوان مثال ، استفاده از ابزار Google Trends ، که می تواند کلمات کلیدی کانونی را تعیین کند ، بسیار لازم و ارزشمند است ، همچنین ابزار GTmetrix ، ابزار برنامه ریز کلمات کلیدی ، ابزار hotjar و غیره. . . هر کدام از آنها در بخشهایی از فرآیند بازاریابی دیجیتال استفاده می شود

استفاده از ابزار مناسب

ابزار بدون نبوغ شما هیچ ارزشی ندارد. در همه این ابزارها ، اگر نبوغ و ایده های یک کارشناس بازاریابی دیجیتال وجود نداشته باشد ، این ابزارها کاملاً بی ارزش هستند. مثالی که همیشه به خاطر می آورم استفاده از Google Trends برای انتخاب کلمه اصلی یک سایت است. روی کلمه پزشک یا پزشک کار کنید ، با استفاده از این ابزار می توانید رشد چنین کلماتی را درک کرده و کلمه در حال رشد را انتخاب کنید.همانطور که می بینید ، انتخاب کلمه دکتر بسیار عالی است. همه این ابزارها به شما داده و اطلاعات می دهند یا برای تحقیقات اطلاعاتی به این ابزارها می روید ، بنابراین کاملاً واضح است که این ابزارها بدون نبوغ شما هیچ ارزشی ندارند!

تجزیه و تحلیل اطلاعات را بیاموزید

می توانیم بگوییم که تجزیه و تحلیل اطلاعات نقش زیادی در بازاریابی دیجیتال دارد ، میزان بازدید سایت چقدر است و نرخ تبدیل آن چقدر است. نقاط قوت و ضعف داده ها را با تجزیه و تحلیل داده ها پیدا کنید افزایش نرخ تبدیل را فراهم کنید با طراحی سایت کمی آشنا باشید در برخی موارد لازم است ایده هایی در زمینه طراحی سایت برای بهبود تجربه کاربر و افزایش فروش ارائه دهید ، بنابراین آشنایی با طراحی سایت می تواند موثر باشد ، بنابراین با این تفاسیر ، یک نشانگر دیجیتال 360 درجه بسیار مفید است

در بازاریابی محتوا تبحر داشته باشید

باید در اصول بازاریابی محتوا و محتوا تبحر داشته باشد و همچنین بتواند یک استراتژی محتوا را طراحی و پیاده سازی کند. تسلط کامل بر ابزار انتشار مطالب داشته باشید

سئو و بهینه سازی سایت را بدانید

شما باید بتوانید نقطه کانونی و کلمات کلیدی سایت را انتخاب کنید تا در اسرع وقت به نتیجه برسید. می توانید استراتژی SEO را طراحی کنید. سئوی خارجی و سئو داخلی را به خوبی انجام دهید و در صورت لزوم سئوی خارجی را به درستی پیاده کنید و تسلط کامل بر سئو وردپرس را داشته باشید.

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

کارشناس بازاریابی دیجیتال 360 درجه باید قادر به تجزیه و تحلیل اطلاعات ، اندازه گیری میزان تعامل و اجرای استراتژی هایی برای افزایش نرخ تعامل و همچنین فعالیت هایی برای افزایش فروش و رضایت مشتری با توجه به استراتژی تعیین شده باشد.

فرآیند تبدیل را پیاده سازی کنید

یک کارشناس بازاریابی دیجیتال باید بتواند بهترین روند تبدیل را برای دریافت اطلاعات از بازدید کننده و تغییر وضعیت آنها از بازدید کننده به علاقه مند یا خریدار طراحی کند از جمله وظایف آن است.

بازاریابی ایمیلی

کارشناس بازاریابی دیجیتال 360 درجه باید بتواند کمپین های بازاریابی از طریق ایمیل را برای افزایش بازدید ، افزایش فروش ، مارک تجاری و طراحی و پیاده سازی راه اندازی کند.