You are currently viewing چگونه یک پروژه برندینگ را شروع کنیم

چگونه یک پروژه برندینگ را شروع کنیم

بهترین روش برای افزایش اعتبار پروژه برندینگ چیست؟ تقریباً هر کارآفرینی که در مسیر موفقیت و رشد قرار دارد ، هنگام شروع کار خود به ناچار از گوگل کمک خواسته است و پاسخ های گوگل نشان می دهد که بخش بسیار مهمی از توسعه هر شرکت برندینگ و برندینگ ، و این یک دارایی است. این یک سرمایه گذاری سودآور محسوب می شود.

اما پروژه برندینگ شما چیست؟ آیا شما یک شرکت املاک و مستغلات با پروژه های در حال انجام در 18 شهر مختلف هستید؟ آیا شما یک کالای عمومی مانند دستمال می فروشید یا واقعا محصول متمایز و خاصی دارید؟

به عبارت دیگر ، شما از کجا می دانید کدام یک از برندها برای تجارت شما مناسب است؟ همانطور که انواع مختلف آرم برای یک شرکت وجود دارد ، استراتژی های مختلف تجاری نیز وجود دارد که یک شرکت می تواند با استفاده از آنها تجارت خود را در بین بهترین مارک ها قرار دهد و از این طریق از خدمات یک شرکت مارک استفاده کند. گرفتن. برای کمک به شما در تصمیم گیری در مورد نوع و روش برندینگ مناسب برای تجارت خود ، انواع اصلی مارک ها را جداگانه توضیح خواهیم داد. با خواندن این مقاله می دانید که چگونه می توان از یک آژانس برندینگ برای ساخت یک برند مناسب کمک گرفت؟

پیش نیازهای پروژه برندینگ

1- پروژه برندینگ سازمانی (سازمانی)

این یکی از شناخته شده ترین و پرکاربردترین مارک های تجاری است. هدف از برندینگ سازمانی ایجاد نام و ایجاد اعتبار برای شرکت است. مردم نام شرکت را با ادعا و وعده آن شرکت به یاد می آورند. مارک آن شرکت چقدر قابل اعتماد و قابل اعتماد است و آن شرکت چقدر خدمات و محصولات خود را به مشتریان خود ارائه می دهد؟ یک برندینگ خوب اثرات طولانی مدت دارد ، زیرا یک شرکت می تواند با حمایت از برند معتبر و شناخته شده خود اعتماد مشتریان خود را جلب کند. وقتی مشتریان به یک برند اعتماد می کنند ، ناخودآگاه به محصولات جدید این برند نیز اعتماد خواهند کرد.

2- پروژه برندینگ شخصی

این نوع پروژه برندینگ به ساختن برندینگ برای شخص حقیقی اشاره دارد ، در مقابل مارک گذاری شرکتی که برای یک شخص حقوقی ساخته شده است. مارک شخصی به ویژه برای افراد مشهور ، سیاستمداران و حتی بازاریاب های دیجیتال که می خواهند تصویر عمومی مثبتی از خود ارائه دهند از اهمیت برخوردار است. (معمولاً به این دلیل که آنها در حرفه خود مثبت هستند و به دنبال تأیید و شهرت هستند.)

شبکه های اجتماعی ابزاری قدرتمند در ساخت یک برند شخصی هستند ، زیرا از طریق یک بستر شخصی امکان دسترسی به مخاطبان گسترده را فراهم می کنند. کارآفرینی مانند تونی رابینز نمونه ای از برندهای شخصی خوش ساخت و خوش ساخت است. وی با بیش از سه و نیم میلیون فالوئر در اینستاگرام ، سرمایه گذاری زیادی در حضور آنلاین خود انجام داده و خود را به عنوان یک متخصص در زمینه خود ثابت کرده است.

3- مارک کالا

آیا تا به حال توجه کرده اید که چگونه “Clanx” مترادف “دستمال کاغذی” شده است؟ دلیل این امر این است که این محصول در روند مارک کالا به اوج موفقیت رسیده است. مارک کالا نوعی برندینگ است که باعث می شود مصرف کننده محصولی را به محصولات مشابه دیگر ترجیح دهد. توجه شما اغلب به آرم و رنگ یک محصول خاص جلب می شود ، این بدان معناست که در ذهن شما ارتباط آشنایی بین آن آرم یا رنگ با آن کالا برقرار شده است و شرکت برندینگ موفق به ساخت مارک آن محصول شده است. است.

4- برندینگ مکان (جغرافیایی)

اگر در صنعت گردشگری کار می کنید ، این نوع برندینگ مناسب شماست. برندینگ موقعیت بر ویژگی های منحصر به فرد یک منطقه خاص به عنوان نقطه فروش آن مکان متمرکز است و توضیح می دهد که چرا باید از آن منطقه بازدید کنید.

شما اغلب می بینید که کشورها نوع خاصی از غذای خود را ادعا می کنند یا تاریخچه منحصر به فرد خود را بیان می کنند. (به اهرام مصر یا تخت جمشید خود فکر کنید.) این اقدامات بخشی از روند برندینگ مکان است. در دنیا مناطقی نیز وجود دارند که سعی در تغییر شهرت و شکل متفاوت آنها در ذهن مخاطب دارند. به عنوان مثال ، شهر آمستردام کار خود را با بازتولید نام و شعار “من Amsretdam” آغاز کرد و تمرکز خود را از مکانی فاسد به مکانی با تنوع بالای فرهنگی تغییر داد.

روشهای متداول در پروژه برند سازی

5- برندینگ آنلاین

این نوع برندینگ به “برندینگ اینترنتی” نیز معروف است. برندینگ به نحوه ارائه آنلاین خود یا تجارت خود می پردازد. این فرایند می تواند به معنای ایجاد یک وب سایت ، حضور در شبکه های اجتماعی ، ارسال وبلاگ یا هر آنچه در وب به نام شما اتفاق می افتد باشد.

6- مارک آفلاین

همانطور که از نام آن پیداست ، این برندینگ به روند ساخت یک برند در خارج از اینترنت و دنیای آنلاین می پردازد. این نوع برندینگ از طراحی کارت ویزیت زیبا گرفته تا انتخاب رستوران مناسب برای دیدار با مشتریان را شامل می شود. مارک آفلاین نیاز به ترکیبی از طراحی خوب و یکپارچه دارد تا کارکنان مناسبی برای نمایندگی خوب برند شما به کار گیرند.

7- برندینگ مشترک

اینجاست که برند سازی به کار شما می آید. مارک مشترک هنگامی رخ می دهد که بیش از دو مارک توسط یک سرویس یا محصول مشترک به هم پیوند خورده باشند. به عنوان مثال ، “فست فود” به عنوان یک برنامه غذایی به طور مشترک سفارشات خود را با “اسنپ” ارسال می کنید به عنوان یک برنامه حمل و نقل ، و با هم آنها یک برندینگ مشترک استفاده کردند.

8- خدمات پروژه برندینگ

این نوع برندسازی تأکید زیادی بر مشتری و ارائه خدمات با کیفیت به مشتریان خود دارد. در حالی که هر مارکی باید ب برای اینکه تمام تلاش خود را انجام دهد تا از مشتری خود فاصله نگیرد ، یک برندینگ خدماتی باید گامی فراتر بگذارد و با افزودن ارزش افزوده قابل درک به مشتری ، از آن به عنوان یک نقطه فروش استفاده کند. افرادی که با مارک های خدماتی سروکار دارند همیشه انتظار دارند “خدمات اضافی” دریافت کنند. به همین دلیل است که یک شرکت هواپیمایی بین المللی نوشیدنی “شکلات داغ” را به خدمات پذیرایی خود اضافه می کند یا کافی شاپ برای مشتری خود یک گل سرو می کند.

9- مارک اجزا

هنگامی که در حال توصیف ویژگی های متمایز یک جز component از محصول خود هستید یا سعی در بیان موفقیت واحدی از چندین قسمت از شرکت خود دارید ، در واقع مرحله ای از روند برندینگ جز component را طی می کنید. به عنوان مثال ، اگر یک شرکت برندسازی بر طراحی هویت بصری لوگوی خود تأکید ویژه ای داشته باشد ، نوعی برندینگ مولفه برای خود انجام خواهد داد.

10- برندینگ بدون مارک

این نوع برندینگ “مارک مینیمالیستی” است. رویکرد این نوع برندها این است که کالایی به اندازه کافی خوب است که توجه مشتری را به خود جلب کند تا دیگر نیازی به کمک ترفندهای دیگر نداشته باشد. بر اساس این فلسفه ، یک شرکت غذایی را در نظر بگیرید که به دنبال ارائه محصولات ارزان قیمت و با کیفیت است. این شرکت با تمرکز نکردن بر مارک خود در تلاش است تا به مشتریان خود بگوید که آنها مجبور نیستند هزینه زیادی پرداخت کنند.