You are currently viewing نقش و وظیفه مشاور بازاریابی و تبلیغات چیست

نقش و وظیفه مشاور بازاریابی و تبلیغات چیست

نقش مشاور بازاریابی و تبلیغات یکی از مهمترین نقشها در صنعت بازاریابی و تبلیغات در سالهای اخیر محسوب می شود. نقش مشاور بازاریابی و تبلیغات می تواند بخشی از یک شرکت مشاوره باشد یا به عنوان یک مشاور مستقل کار کند. اساساً نقش یک مشاور بازاریابی و تبلیغات به عنوان یک مشاور و استراتژیست بسیار حرفه ای در نظر گرفته می شود که می تواند به بخش بازاریابی و تبلیغات یا آژانس برای دستیابی به اهداف تجاری کمک کند.

معنی مشاور بازاریابی و تبلیغات چیست؟

معنای مشاور بازاریابی و تبلیغات به عنوان یک مشاور خارجی با تجربه بازاریابی و تبلیغات پیشرفته که خدمات گسترده بازاریابی و تبلیغات مانند تحقیقات بازار ، استراتژی بازاریابی و تبلیغات ، بهینه سازی بازاریابی و تبلیغات و تجزیه و تحلیل بازاریابی و تبلیغات را ارائه می دهد ، از نظر تجاری تعریف می شود. مشاور بازاریابی و تبلیغات به شرکتها این امکان را می دهد تا یک رویکرد استراتژیک موثر با پشتیبانی گسترده از تجزیه و تحلیل و چارچوب داده محور ایجاد کنند. علاوه بر این ، مشاور توانایی ادغام استراتژی مارک تجاری و طراحی رهنمودهای اساسی برای فعالیت های بازاریابی و تبلیغات و همچنین یک برنامه بازاریابی و تبلیغات دقیق و تاکتیک های بهینه سازی کانال را فراهم می کند.

داستان و تعاریف

مشاوره بازاریابی و تبلیغات اصطلاحی جدید است که در چند سال گذشته جذابیت بیشتری پیدا کرده است. در گذشته ، معمولاً از طرف مشاور بازاریابی و تبلیغات از نقش مشاور بازاریابی و تبلیغات استفاده می شده است. با ظهور راه حل های اینترنت و فناوری اطلاعات ، شرکت های مشاوره مدیریت شروع به گسترش خدمات خود شامل مشاوره بازاریابی و تبلیغات و همچنین مشاوره فناوری اطلاعات کردند. این اصطلاح تحت عنوان خدمات “مشاوره بازاریابی و تبلیغات و فروش” پیاده سازی و با فروش ادغام شده است. با این حال ، آژانس های بازاریابی و تبلیغات و تبلیغات رقیب اصلی بوده و خدمات خود را شامل خدمات مشاوره ای پیشرفته برای مشتریان خود کرده اند.

در نهایت ، مشاوره بازاریابی و تبلیغات در طول سالها شکل گرفته و متناسب با نیازهای تجاری سفارشی سازی شده است. آژانس ها این اصطلاح را متناسب با خدمات تبلیغاتی و مارک گذاری تعریف کرده اند ، در حالی که شرکت های مشاوره برای کمک به افزودن ارزش خدمات مشاوره مدیریت به بخش استراتژیک و تحقیقاتی مشاوره بازاریابی و تبلیغات اعتماد می کنند. این دو رویکرد متفاوت مسیر ناسازگاری را برای خدمات مشاوره بازاریابی و تبلیغات فراهم می کند. ظاهراً ، این امر منجر به تعریف نامشخص عملکرد و نقش مشاوره بازاریابی و تبلیغات شده است.

با ورود بازاریابی و تبلیغات دیجیتال به صحنه ، مشاوره بازاریابی و تبلیغات به عنوان یک اصطلاح تکامل یافت. بازاریابی و تبلیغات از مرحله این فرضیه به سمت تمرینات حرکت می کند. بازاریابی و تبلیغات دیجیتال این فناوری را در اختیار صنعت قرار داد و صنعت بازاریابی و تبلیغات را تغییر شکل داد. توانایی ها و داده های فنی ، سنگ بنای استراتژی ها و فعالیت های بازاریابی و تبلیغات قرار گرفت. بنابراین ، تکالیف مشاوره شامل فن آوری بازاریابی و تبلیغات دیجیتال و تجزیه و تحلیل داده ها شروع به تکامل می کنند.

نقش مشاور بازاریابی و تبلیغات دیجیتال

تکامل دنیای دیجیتال کانالهای متنوعی را فراهم کرد و سیستم عاملها را چند برابر کرد. بر این اساس ، یک نسل از متخصصان در هر گروه از متخصصان رسانه های اجتماعی گرفته تا PPC ، SEO و مجلات محتوایی ظهور می کنند. با گذشت سالها ، قابلیتهای مشاوره بر اساس کانالهای بازاریابی و تبلیغات ، نرم افزار اتوماسیون و فناوری به دسته های مختلف تقسیم شدند.

این گسترش گسترده ، کار مشاوران بازاریابی و تبلیغات دیجیتال را به سطح بسیار پیچیده و پیچیده ای از عملکرد و حرفه سوق داده است. عملاً یافتن یک مشاور بازاریابی و تبلیغات دیجیتال 360 درجه ای که درک عمیقی از بازاریابی و تبلیغات استراتژیک داشته باشد ، دشوار است و در عین حال وی تجربه عملی در کانال های دیجیتال مختلف از جمله عملکرد ، ارگانیک و بهینه سازی کمپین را دارد. این قابلیت ها نیاز به متخصصانی دارد که دارای زمینه فنی با بهینه سازی و همچنین تجربه در مدیریت پروژه های بازاریابی و تبلیغات پایان تا پایان برای چندین مارک و صنعت باشند. کسانی هستند که می توانند عنوان مشاور مستقل بازاریابی و تبلیغات دیجیتال را کسب کنند.

چه موقع و چرا استخدام مشاور بازاریابی و تبلیغات؟

مشاور بازاریابی و تبلیغات

عمدتا ، شرکت ها تمایل به استخدام یک مشاور بازاریابی و تبلیغات دارند تا در به دست آوردن تجزیه و تحلیل کارآمد از بازار و مصرف کننده کمک کنند. در برخی موارد ، شرکتها بیشتر مشتاق چشم انداز سوم برای بررسی استراتژی بازاریابی و تبلیغات و عملکرد کمپین هستند. نیازها می توانند براساس ماهیت تجارت ، صنعت و اندازه شرکت متفاوت باشند.در حالی که نیازهای شرکت برای مشاوره می تواند در هر مورد متفاوت باشد ، مهارت ها و توانایی های مشاور بازاریابی و تبلیغات بسته به تخصص وی متفاوت است.

استارتاپ ها و مشاغل کوچک

مشاغل کوچک و استارتاپ ها معمولاً توانایی استخدام متخصصان بازاریابی و تبلیغات تمام وقت را ندارند و تمایل دارند فارغ التحصیلان تازه واردی را که توانایی مالی دارند را استخدام کنند. مشاور بازاریابی و تبلیغات دیجیتال می تواند با تنظیم مأموریت خود در راه اندازی استراتژی بازاریابی و تبلیغات به استارتاپ کمک کند. تجربه بازاریابی و تبلیغات مورد نیاز برای استقرار نام تجاری در بازار هدف را فراهم کنید با ارائه رویکرد استراتژیک تحقیقات بازار و بازاریابی و تبلیغات در ساخت ماژول تجاری کمک کنید در کانال های بازاریابی و تاکتیک های مبارزاتی در طراحی سفر مصرف کننده و توسعه محصول کمک کنید کانالهای بازاریابی ، فرآیند و پشته فناوری را راه اندازی کنید

شرکت ها و مارک های اندازه متوسط

مشاغل و شرکت های متوسط ​​، معمولاً تیم های بازاریابی اختصاصی و همچنین آژانس های بازاریابی دارند. در نهایت ، همیشه در عملکرد بازاریابی و روند ارزیابی مورد نیاز خلأ وجود دارد. استخدام مشاور می تواند به شرکت ها در انجام مأموریت های اصلی زیر کمک کند:

یک چشم انداز خارجی ارائه دهید و در بررسی چالش های داخلی کمک کنید ، به سازمان اجازه دهید فاصله ها و فرصت ها را نشان دهد ،در طرح بازسازی و بهینه سازی کارایی فرآیند کمک کنید .در مدیریت استراتژی بازاریابی به مدیریت عالی مشاوره دهید .برای بهبود عملکرد بازاریابی و بازگشت سرمایه ، یک نقشه راه تهیه کنید ، به شرکت اجازه دهید از تخصص تخصصی که در تیم موجود نیست بهره مند شود ، دیدگاه جدیدی از شخصیت مشتری و بازار ارائه دهید تجزیه و تحلیل پیشرفته بازاریابی را اجرا کنید و در تنظیم داشبورد گزارشگری و بازاریابی خودکار کمک کنید.

مشاور بازاریابی

در حالی که این دو اصطلاح ممکن است در بسیاری موارد مشابه باشد اما در بازار ممکن است تفاوت هایی بین مشاور بازاریابی مستقل و مشاور بازاریابی مستقل وجود داشته باشد.یک مشاور بازاریابی مستقل به عنوان یک شرکت مشاوره با فرایند کاملاً ثابت و قابلیت های کاملاً یکپارچه در نظر گرفته می شود. مشاور بازاریابی از سابقه تجارت محکم تری برخوردار است و توانایی پوشش 360 درجه خدمات مشاوره بازاریابی را دارد. آنها دارای مارک شخصی خود ، لیست خدمات ، منابع و تجربه عملی در پایان پروژه هستند.

یک مشاور بازاریابی مستقل ارائه دهنده خدمات بازاریابی خارجی است که می تواند در یک یا چند کانال خاص بازاریابی تخصص داشته باشد. این می تواند از مشاوران SEO گرفته تا رسانه های اجتماعی ، PPC ، بازاریابی محتوا و موارد دیگر متفاوت باشد. مشاوران آزاد تمایل دارند که به صورت پروژه ای کار کنند و خدمات خود را از طریق کانال هایی مانند Upwork و LinkedIn ارائه دهند.
مهارت مشاور بازاریابی

مشاور بازاریابی موظف است 5 مهارت اصلی را در اختیار داشته باشد تا بتواند نقش را به طور موثر ایفا کند.

شناخت بازار: نقش مشاور بازاریابی نیاز به تجربیات عمیق با بازار هدف و مهارتهای حرفه ای در انجام تحقیقات موثر بازار دارد. بازار تنها به تجربه قبلی محدود نمی شود ، اما همچنین شامل توانایی اجرای تجزیه و تحلیل رقابتی ، تجزیه و تحلیل داده ها و تجزیه و تحلیل نام تجاری نیز می شود.
شناخت مشتری: انجام تجزیه و تحلیل کارآمد از شخصیت مشتری ، یک کلید اساسی برای مشاوره بازاریابی موفق است. مشاور باید تقسیم بندی مشتری را انجام دهد و الگوها را استخراج کند. تفکر استراتژیک: همسویی با اهداف تجاری اولین ستون توسعه استراتژی بازاریابی است. اساس یک استراتژی موفق بازاریابی شامل توانایی برنامه ریزی فعالیت های بازاریابی ، طراحی فرآیند و ایجاد KPI است. مشاور بازاریابی باید توانایی تعیین تاکتیک های بازاریابی متناسب با اهداف بازاریابی از جمله بازاریابی ورودی ، تولید سرب ، هدف گیری مجدد و حفظ ، هک رشد و بازاریابی چریکی را داشته باشد.

تسلط بر کانال های بازاریابی: در حالی که کانال های بازاریابی دیجیتال به چندین دسته و قابلیت گسترش می یابند ، لازم است که مشاور دیجیتال مارکتینگ بر ضروری ترین کانال ها تسلط یابد. در نهایت ، کانال ها باید شامل کانال های ارگانیک مانند SEO ، رسانه های اجتماعی ، بازاریابی محتوا و کانال های پولی مانند جستجوی پرداخت شده (PPC) ، نمایش ، اجتماعی پرداخت شده (فیس بوک ، اینستاگرام ، توییتر ، لینکدین) باشند. علاوه بر این ، چندین کانال اصلی برای اضافه کردن وجود دارد مانند بازاریابی از طریق ایمیل ، بازاریابی ویدئویی و بازاریابی تأثیرگذار.

تسلط بر فناوری

بازاریابی دیجیتال توسط سیستم عامل های دیجیتالی انجام می شود که به توانایی مدیریت ، بهینه سازی و حسابرسی نیاز دارد. کلید ارائه مشاوره بازاریابی حرفه ای به توانایی تجزیه و تحلیل و جستجو در سیستم عامل هایی مانند Google Ads ، تبلیغات فیس بوک ، رسانه های اجتماعی و ابزارهای جستجوگرها بستگی دارد. مشاور بازاریابی دیجیتال لازم است تا بتواند فعالیت های برنامه ریزی شده یا در حال اجرا را در هر سیستم عامل بررسی و تنظیم کند. در سال های اخیر ، توانایی های فناوری گسترش یافته و شامل ابرهای اتوماسیون بازاریابی ، هوش مصنوعی ، CRM و CMS شده اند.

مدیریت انتظار و عملکرد: استراتژی و کمپین های داده محور اصلی ترین تقاضا در صحنه تجارت است. ایجاد KPI و گزارش داده های قابل اعتماد چارچوب اصلی مشاوره بازاریابی است. مهارت های تجزیه و تحلیل پیشرفته و تجزیه و تحلیل داده های بازاریابی برای هر مشاور لازم است. شما می توانید به منظور داشتن یک مشاور حرفه ای بازاریابی و تبلیغات از طریق وبسایت ما اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید.