You are currently viewing مشاور بازاریابی کسب و کار کیست و چه وظایفی دارد

مشاور بازاریابی کسب و کار کیست و چه وظایفی دارد

یک مشاور بازاریابی کسب و کار یک متخصص بسیار ماهر است که تجزیه و تحلیل ، آنچه که باعث ایجاد انگیزه در مصرف کنندگان می شود و چگونگی تنظیم استراتژی برای بهبود تجارت را درک می کند.

برخی از افراد آژانس های تبلیغاتی و مشاوران بازاریابی را با این تصور که مشاوران بازاریابی همان کار را انجام می دهند اما مستقل از یک آژانس هستند ، اشتباه گرفته می شوند. با این حال ، این دو بسیار متفاوت هستند اگرچه عملکردهای مکمل را انجام می دهند.

اگر می دانید چه پیامی را باید تبلیغ کنید ، یک آژانس تبلیغاتی را برای ایجاد تبلیغات استخدام می کنید. آنها تیم های فوق العاده خلاق متشکل از مدیران هنری ، نویسندگان متن و طراحان گرافیک دارند که به شما کمک می کنند از طریق یک کمپین تبلیغاتی یا تبلیغاتی پیام را به روشی تازه و جذاب تحویل دهید.

در مقابل ، یک مشاور بازاریابی کسب و کار شخصی است که به یک شرکت کمک می کند تا تصمیم بگیرد که چگونه مشتریان موجود را به بهترین شکل درگیر کند. علاوه بر این ، مشاور بازاریابی کسب و کار به شما کمک خواهد کرد که چه کسی ممکن است برای امتحان محصول یا خدمات فریب خورده باشد و چگونه مشتری را گسترش دهد. یک مشاور بازاریابی کسب و کار به مدل کسب و کار موجود نگاه می کند و سپس با استفاده از ابزارهای تحلیلی ، پتانسیل بازار را در نظر می گیرد و استراتژی را برای دستیابی به اهداف بزرگتر تدوین می کند. در طول فرآیند ، مشاور بازاریابی کسب و کار از پیوستن به مأموریت شرکت اطمینان یافته و موفقیت ، آزمایش پاسخ و پیگیری نتایج را هنگام اجرای یک برنامه جامع بازاریابی استراتژیک اندازه گیری می کند.

مشاور بازاریابی کسب و کار

در صورت نیاز به مشاور بازاریابی کسب و کار نیاز دارید: می خواهید تجارت خود را بسازید ، نیاز به یک برنامه استراتژیک بازاریابی دیجیتال با اهداف کوتاه مدت و بلند مدت دارید ، برای سنجش موفقیت به نظارت بر معیارهای اصلی نیاز دارید ، مطمئن نیستید که معیارهای کلیدی چه خواهد بود (مواردی مانند ترافیک روزانه پا ، ضریب تبدیل فروش ، بازدید وب سایت ، تعامل با شبکه های اجتماعی ، تماس یا ورودی دریافتی ، حاشیه سود) ، می خواهید روابط و وفاداری خود را با مشتریان موجود بهبود بخشید ، تمایل به گسترش در بازارهای جدید و جذب مشتری جدید،نیاز به آموزش دیجیتال مارکتینگ برای خود یا کارمندان خود دارید ، یک مشاور بازاریابی کسب و کار باتجربه ارزش ارزیابی و بهبود تجارت خود را خواهد داشت.

نقش ها و مسئولیت های مشاور معمولی بازاریابی در اینترنت چیست؟

مشاور بازاریابی کسب و کار

روش های مختلفی وجود دارد که یک مشاور بازاریابی کسب و کار می تواند به یک سازمان کمک کند ، زیرا در صنایع و ارائه دهندگان خدمات متفاوت است.
در اینجا برخی از مسئولیت های معمول با مشاوران بازاریابی منعقد شده است: فرصت های جدید را برای تعامل با مشتریان فعلی و جدید شناسایی کنید
با ارزیابی مواد موجود بازاریابی ، شبکه های اجتماعی و تبلیغات ، تعیین کنید که این مشتریان چقدر با موفقیت هدف قرار می دهند و فروش ایجاد می کنند
شکل تجاری مارک تجاری ، هویت یک شرکت و چقدر در جمعیتی مورد نظر طنین انداز است (آیا حرفه ای است؟ منحصر به فرد است؟ قابل تشخیص است؟)
اگر اتفاقی به اعتبار شرکت آسیب رساند ، نام تجاری را مدیریت کنید – اصطلاحاً کنترل خسارت

با واداشتن مشتری های قبلی برای بازگشت بیشتر ، شاید با فرصت های محصول یا خدمات جدید ، ارزش مشتری را در طول زندگی خود به حداکثر برسانید
بهبود تعامل مشتری از طریق رسانه های اجتماعی ، ایجاد کمپین های نوآورانه در رسانه های مختلف که برای موفقیت بهینه و مدیریت تعاملات با مشتریان یکپارچه شده اند. سیستم عامل های محتوایی مانند وب سایت ، وبلاگ و صفحات فرود را هماهنگ کنید ، برای تولید رتبه بندی ارگانیک موتور جستجو ، محتوا را با توجه به کلمات کلیدی بهینه سازی موتور جستجو بنویسید ، مدیریت ایمیل و تبلیغات رسانه های اجتماعی ، تبلیغات آنلاین ، موبایل و بازاریابی محلی
برای موفقیت در محک زدن و دستیابی به نتایج مطلوب ، تجزیه و تحلیل ها و تبدیل ها را پیگیری و مرور کنید

آموزش آنلاین بازاریابی دیجیتال را ارائه دهید

همانطور که می بینید نقش مشاوران بازاریابی کاملاً متنوع است ، به همین دلیل کمک می کند تا بدانید کدام مهارت برای نیازهای شما مناسب است.
برای داشتن مشاور بازاریابی کسب و کار به چه مهارت و سابقه ای نیاز دارید؟ به عنوان یک مشاور بازاریابی کسب و کار ، برای برقراری ارتباط موثر با مشتریان خود ، باید ترکیبی از مهارت های نرم و مهارت های فنی را داشته باشید.

مهارتهای فنی

از نظر مهارت های فنی و سوابق تحصیلی ، شما ممکن است یک مدرک کارشناسی در بازاریابی ، ارتباطات ، تجارت یا MBA با گرایش بازاریابی داشته باشید. در حالت ایده آل ، شما می توانید نمونه کارهایی داشته باشید که تجربه بازاریابی شما را به نمایش بگذارد ، از جمله پروژه های موفق و استراتژی هایی که ایجاد کرده اید. شما همچنین می توانید در زمینه خاصی از بازاریابی تخصص داشته باشید ، مانند تجربه کار در شرکت های انرژی پاک یا ایجاد استراتژی برای فروشگاه های خرده فروشی آنلاین. اگر دیجیتال تخصص و تمرکز شما باشد ، ممکن است خود را به عنوان یک مشاور بازاریابی کسب و کار دیجیتال معرفی کنید.

همچنین ممکن است در روند بازاریابی تخصص داشته باشید ، از جمله: نوشتن مطالب تبلیغاتی و ارتباطات ، نام تجاری ، بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی
سئو ، بازاریابی آنلاین ، نرم افزار اتوماسیون بازاریابی مانند HubSpot ، Eloqua و Marketo ، چاپ یا تبلیغات تلویزیونی ، روابط عمومی ، مایکروسافت اکسل ، پاورپوینت ، مهارت های آفیس

مهارت های بیشتر

مهارتهای مهم انتقادی برای یک مشاور بازاریابی کسب و کار شامل تفکر خلاق ، تفکر انتقادی ، مهارتهای درون فردی ، و توانایی برقراری ارتباط تجزیه و تحلیل داده محور به مشتریان. یک مشاور بازاریابی کسب و کار موثر نیز با تمایل به درگیر شدن در داستان شرکت و مخاطبان هدف خود ، مشارکتی و تیم محور خواهد بود.

بسیاری از مشاوران موفق بازاریابی مهارت های همدلی بالایی دارند و می توانند به طور م toثر به صحبت های مشتریان گوش دهند تا تعیین کنند که کدام استراتژی برای آنها بهتر کار خواهد کرد. از بسیاری جهات ، این نقش شما را ملزم می کند پیامی را که شرکت در گذشته به مشتریان خود گفته است ، بگیرید و دریابید که چگونه می توانید این پیام را بهبود ببخشید. مهارت های گوش دادن و همکاری جامد به شما کمک می کند تا این کار را به طور موثر انجام دهید.

داشتن ترکیبی از این مهارت های فنی و نرم به عنوان یک مشاور بازاریابی کسب و کار اطمینان حاصل خواهد کرد که شما می توانید یک استراتژی بازاریابی دقیق ایجاد کنید که سبد تجاری و اهداف شرکت را در نظر می گیرد.

وظایف معمول یک مشاور بازاریابی کسب و کار چیست؟

انتظار می رود که یک مشاور بازاریابی با یک شرکت یا نام تجاری در ارتباط باشد و روش های جدیدی را برای برقراری ارتباط با مشتریان جدید و موجود شناسایی کند. شما بازاریابی موجود در شرکت ، از جمله رسانه های اجتماعی ، تبلیغات و برنامه های پاداش مصرف کننده را ارزیابی خواهید کرد تا اثربخشی آنها را از نظر تولید و دستیابی به مخاطب تعیین کنید. همچنین مسئول شکل گیری نام تجاری جدید شرکت ، هویت برند و مخاطبان هدف خواهید بود. شما می توانید به استراتژی موجود اضافه کنید ، عناصری را بردارید ، یا یک استراتژی کاملاً جدید به مشتری ارائه دهید.

شما به عنوان یک مشاور بازاریابی ، از طریق ایجاد کمپین های رسانه های اجتماعی برای نام تجاری ، به بهبود تعامل مشتری با نام تجاری کمک خواهید کرد. همچنین می توانید با استفاده از SEO (بهینه سازی موتور جستجو) کمپین های بازاریابی ایمیل و رسانه های اجتماعی و همچنین تبلیغات آنلاین را مدیریت کنید. مسئولیت اصلی دیگر ردیابی و نظارت بر تجزیه و تحلیل بازاریابی برای تعیین نقاط درد در استراتژی بازاریابی یا مناطقی است که می توانند اصلاح شوند. به عنوان بخشی از این دقت لازم ، ممکن است مجبور باشید آموزشهای آنلاین بازاریابی دیجیتال را به کارمندان ارائه دهید تا آنها بتوانند پس از ادامه کار ، خودشان استراتژی را مدیریت کنند.

در موارد نادر ، به عنوان یک مشاور بازاریابی کسب و کار ، ممکن است از شما خواسته شود که در صورت بروز مسئله یا حادثه ای بر نام تجاری یا اعتبار شرکت تأثیر منفی بگذارد ، برای شرکت کنترل خسارت کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد یک مشاور بازاریاب کسب و کار می توانید همین الان با ما از طریق لینک ارتباط تماس بگیرید.