You are currently viewing متخصص برند چیست و وظایف آن

متخصص برند چیست و وظایف آن

متخصص و کارشناس برند این روزها در بازارهای جهانی نقشی مبهم دارد. شغلی که ماهیت آن نامشهود است و انتظار مشخصی در مورد آن وجود ندارد. برخی از مشاغل ، برند متخصص را کارشناس فروش می دانند و برخی مشاغل برند متخصص را کارشناس بازاریابی می دانند. با این حال ، در این محیط مه آلود برند ، حدس می زنیم شما به سه دلیل این مقاله را بخوانید:

این مقاله نتیجه مطالعه منابع خارجی و تجارب مشاورانی است که مسئولیت کارشناس برند را بر عهده گرفته اند. اگر هنوز با مباحث و مفاهیم برندینگ آشنا نیستید ، با آموزش برند تجاری شروع کنید. در غیر این صورت ، ادامه این مقاله را بخوانید.

متخصص برند کیست و وظایف او چیست؟

در تعاریف استانداردهای جهانی و بین المللی ، مسئولیت برند متخصص به شرح زیر است: متخصص متخصص شخصی است که درک و تصویر برند را در بازار می سنجد و به برند کمک می کند تا از طریق ابزارهای تعاملی و بازاریابی. به این ترتیب ، برند متخصص وظیفه ایجاد هویت و مزیت رقابتی را دارد. برند متخصص همچنین وظیفه مدیریت عناصر ملموس (قیمت ، بسته بندی ، طراحی وب سایت ، آرم و غیره) و عناصر نامشهود (ارزش پیشنهادی ، وفاداری و غیره) را بر عهده دارد. برای دستیابی به وظیفه برند متخصص می توان از تعاریف متخصص نیز استفاده کرد.

نکته ای که برند و بازاریابی را با هم ترکیب می کند این است که تکنیک های بازاریابی ابزارهای مدیریت برند معرفی شدند. مدیریت برند فرآیند تعریف هویت از یک ارزش پیشنهادی و تزریق آن به ذهن جامعه هدف است. از آنجا که آنچه برند می گوید لزوماً با مخاطب مورد نظر یکسان نیست ، بنابراین این کارشناسان و تیم برند تجاری هستند که باید این انحرافات را بررسی کرده و راه حلی (احتمالاً در قالب یک کمپین) ایجاد کنند. آنچه از یک کارشناس برند انتظار می رود ، بهبود شاخص های برند است ، از جمله:

افزایش آگاهی از برند افزایش جذابیت برند افزایش وفاداری مشتری افزایش تعداد مروجین برند

جامعه هدف برند متخصص

به نظر می رسد که برند متخصص جامعه هدف فراتر از جامعه هدف واحد بازاریابی (احتمالاً با تمرکز بر سرنخ های فروش) ، واحد فروش (با تمرکز بر لیدهای موجه یا فعلی مشتری) و خدمات پس از فروش (با تمرکز بر مشتری فعلی). برند برند مسئول درک کل مخاطبان از برند است.

در حقیقت ، روند برند برای سازمان ها به همین جا ختم نمی شود. سازمان ها باید هر روز تعداد مشتریان خود را افزایش دهند ، محصول جدیدی تولید کنند یا وارد بازارهای جدید شوند. از طرف دیگر ، رقبا نیز درگیر چنین فعالیت هایی هستند. بنابراین ، فعالیت های سازمان و رقبای آن بر ذهن جامعه هدف و شاخص های برند تأثیر می گذارد. با توجه به افزایش راه های برقراری ارتباط با مخاطب ، بیایید کمی فرایندهای مدیریت برند را باز کنیم.

برند به چه نقشی نیاز دارد؟

اگر مقاله هویت برند را خوانده باشید ، با ابعاد برند تجاری آشنا هستید. با نگاهی به انواع فعالیت های تجاری ، به سرعت متوجه می شویم که اجرای برند تجاری چیزی فراتر از یک شخص است. بیایید نگاهی بیندازیم به موضوعات رایج در زمینه برند: برند تجاری و بازاریابی محتوا: بازاریابی محتوایی با حضور مداوم برند در رسانه ها و کانال های بازاریابی ، به طور مداوم بر ذهنیت جامعه هدف تأثیر می گذارد و باعث افزایش آگاهی از برند ، آگاهی از برند و وفاداری به برند می شود.

برند سازی و روابط عمومی: روابط عمومی که به آن اشتها نیز گفته می شود ، ایجاد تصویر از برند بدون تبلیغات مستقیم برند است. گزارش های تبلیغاتی ، همکاری با رسانه ها ، انتشار اخبار و فعالیت هایی از این قبیل مربوط به روابط عمومی است. برند و طراحی: یکی از زمینه هایی که باعث جذابیت یک برند می شود ، طراحی منحصر به فرد برند است. ویژگی های بصری جذاب و منحصر به فرد به طرز شگفت انگیزی در موفقیت برند موثر است.

برندسازی و تحقیقات بازار: رسیدن به شخصیت مخاطب ، توزیع پرسشنامه ، تجزیه و تحلیل پرسشنامه ، تحقیقات کمی و کیفی ، گروه متمرکز و سایر تحقیقات مربوط به برند ، همه زیر مجموعه تحقیقات بازار هستند تا به طور م theثر ارزش و تصویر برند را بسنجند. برند و استراتژی: انتخاب استراتژی برند بزرگ برای جایگاه سازی برند و انتخاب بهترین استراتژی برای تبلیغ یک تبلیغات تجاری مباحثی است که در آینده کسب و کار تأثیرگذار است. آگاهی از موضوعات استراتژیک تجاری به مدیریت استراتژیک برند کمک می کند.

بازاریابی دیجیتال و برند تجاری (دیجیتال برند)

نحوه استفاده از ابزارهای دیجیتال برای مدیریت برند و تعامل بیشتر با مخاطبان از طریق فضای آنلاین از جمله سئو ، بازاریابی از طریق ایمیل ، بازاریابی در شبکه های اجتماعی ، تبلیغات آنلاین و … همانطور که مشاهده می کنید ، برنامه های برند متخصص یکی دو مورد نیست. این موارد آنقدر زیاد است که فراتر از دانش و تجربه فرد است. بنابراین ، مدیریت برند شخصی است که می تواند همه این برنامه ها را مدیریت کند. بنابراین اگر شما می آیند

در توصیف شغل یک برند متخصص ، بدانید که قرار نیست آنها را به تنهایی انجام دهید. برند متخصص ، مانند هادی ، فعالیت های برند تجاری را برای ایجاد هماهنگی از تعاملات برند هدایت می کند.

شرح شغل کارشناس برند

در تبلیغات مربوط به استخدام متخصص ، دو بخش برای کارفرما مهم است: مسئولیت و شرح وظایف و الزامات متقاضی مسئولیت و وظایف برند برند: برنامه ریزی و اجرای تحقیقات مربوط به برند تجاری شامل شاخص های سلامت برند مانند انجمن های تجاری ، وفاداری به برند ، شناسایی روندهای اصلی بازاریابی و بازاریابی ، بودجه بندی برند تجاری ، بودجه بندی طراحی

طراحی کمپین های تجاری

هویت برند را براساس شرایط بازار ، نگرش های تجاری و مخاطبان به روز کنید نظارت بر اجرا و موفقیت کمپین های تبلیغاتی ، الزامات و شایستگی های متقاضی برند: حداقل تحصیلات دوره کارشناسی در رشته های مهندسی صنایع ، مدیریت و تجارت حداقل 5 سال تجربه در زمینه مرتبط ، تفکر تحلیلی ، و توجه به جزئیات خلاق و نوآور ، توانایی پیشبرد کار تیمی و مدیریت پروژه ، امکان پیشبرد مکاتبات تجاری ، دارای تفکر استراتژیک ، استاد اصول برند تجاری ، بازاریابی ، تبلیغات و تحقیقات بازار است. آشنایی با انواع مختلف رسانه ها

چه سازمان هایی یک متخصص برند استخدام می کنند؟

اصولاً یک مدیر برند برای مشاغل توسعه یافته است. در شرکتهای نوپا یا سازمانهای کوچک ، مدیر بازاریابی نقش مدیر برند را دارد. مناطق زیر معمولاً برای یک مدیر تجاری اعمال می شود: محصولات بزرگ و محبوب ، به ویژه FMCG ها ، محصولات آرایشی ، دارویی و فناوری
آژانس های بازاریابی

فروشگاه های چند شعبه و زنجیره ای

هر حوزه کاری با هدف مستلزم استخدام مدیر برند است. اما مدیریت برند با افزایش تعداد محصولات و حجم تعاملات سازمانی به چالشی برای برندها تبدیل می شود.

حقوق مدیر برند چقدر است؟

در کشورهایی مانند کانادا به طور متوسط ​​70،000 دلار (5800 دلار در ماه) است. این نرخ در کانادا بسته به برند متفاوت است ، اما معمولاً حقوق مدیران برند به طور متوسط ​​2 تا 3 میلیون تومان بیشتر از کارشناسان بازاریابی است. معمولاً حقوق مدیران برند بسته به سازمان از 10 تا 30 میلیون در ماه متفاوت است.
مزایا و معایب مشاغل مدیریت برند. شغل مدیریت برند یکی از جذاب ترین مشاغل است. این شغل دارای ماهیتی پویا ، متنوع و خلاق است و تعاملات انسانی نقشی اساسی در آن دارد. اگرچه این شغل بسیار جذاب است اما چالش های خود را نیز به همراه دارد. بزرگترین چالش در این زمینه کاری کمبود فرصت های شغلی است.

در کشورهایی که دوره اقتصادی دشواری را پشت سر می گذارند ، موضوع استخدام مدیر برند نوعی فعالیت توسعه ای است و با شرایط رکود مغایرت دارد. وظایف مدیر برند خیلی روشن و ثابت نیست. هر سازمانی دامنه مسئولیت ها و وظایف مدیر برند را بر اساس نیازهای خود تعریف می کند. بسیاری از مدیران برندها پس از مدتی از اثربخشی فعالیت های خود گیج می شوند زیرا ممکن است خودشان مستقیماً در هیچ فرآیندی دخیل نباشند.

نتیجه

این مقاله ماهیت شغل مدیر برند ، چالش ها ، ابعاد مختلف ، وظایف و حقوق مدیر و متخصص برند را بررسی می کند. شغل مدیریت برند مستلزم تجربه کافی در زمینه های مختلف و کسب دانش کاربردی در زمینه برند است. تجربه خود را با ما در میان بگذارید.