You are currently viewing خدمات بازاریابی دیجیتال چیست

خدمات بازاریابی دیجیتال چیست

خدمات بازاریابی دیجیتال چیست و چگونه می توان این روش ها را برای شرکت ها و گروه های تجاری پیاده کرد؟ همه شرکت ها برای فروش بهتر و درآمد بیشتر به خدمات و پیش نیازهای بازاریابی دیجیتال نیاز دارند ، اما خدمات بازاریابی دیجیتال چیست؟ ما در این مقاله آن را بررسی خواهیم کرد.

این روزها بیشتر از بازاریابی دیجیتال نام بازاریابی دیجیتال را می شنویم. مشاغل از بازاریابی سنتی به سمت خدمات بازاریابی دیجیتال رفته اند.

بسیاری از استارت آپ ها فعالیت های آنلاین قوی دارند و بیشتر مشتریان خود را از قلب این دنیای آنلاین پیدا می کنند. اما بازاریابی دیجیتال چیست؟ خدمات بازاریابی دیجیتال به چه معناست؟ و چرا اصلاً باید سراغ بازاریابی دیجیتال برویم؟ در ادامه شما را با خدمات بازاریابی دیجیتال آشنا خواهیم کرد. ما نکات و اصول مهم این دنیای مهیج را با شما در میان خواهیم گذاشت و شما برای راه اندازی و یا تجارت خود این مسیر را راحت تر ادامه خواهید داد. (آژانس هایی نیز برای ارائه خدمات بازاریابی دیجیتال وجود دارند که این فعالیت را به صورت حرفه ای انجام می دهند. شما با این خدمات و آژانس ها بهتر و بیشتر آشنا می شوید.)

بازاریابی دیجیتال چیست؟

کلمه بازاریابی تغییر کرده است. مهم نیست که بازاریابی به کجا می رود و چه جهتی هدایت می شود ، مهم زمان حال است. در حال حاضر ، وقتی از کلمه بازاریابی استفاده می کنیم ، بازاریابی دیجیتال یا بازاریابی آنلاین و دیجیتال به طور خودکار در ذهن ما شکل می گیرد. بازاریابی سنتی برای مارک های امروزی مانند روشن کردن رادیو FM است. یک رادیوی قدیمی که باید منتظر بمانید و ببینید چه زمانی موسیقی مورد علاقه شما پخش می شود. یا اینکه چه موقع مشتری جدیدی جذب خواهید کرد.

اما بازاریابی دیجیتال چطور؟ بازاریابی دیجیتال به این معنی است که شما خود را در میانه موسیقی مورد علاقه خود می بینید. روزانه مشتری های زیادی به وب سایت و شبکه های اجتماعی شما می آیند و دیگر لازم نیست منتظر بمانید. شما مشتریان بالقوه خود را 7 روز در هفته و 24 ساعت شبانه روز خواهید دید.

تعریف علمی بازاریابی دیجیتال

اما یک تعریف اساسی بخوانید: بازاریابی دیجیتال روشی مبتنی بر فناوری و مشتری محور برای ارتقا و جذب مشتری است. در حقیقت ، خدمات بازاریابی دیجیتال به خوبی سازمان یافته است. آنها مخاطبان را دقیقاً هدف قرار می دهند و نتایج قابل اندازه گیری دارند. خدمات بازاریابی دیجیتال در اینجا شامل خدماتی است که شامل استراتژی های بازاریابی ، استراتژی های جذب مخاطب ، بهینه سازی کانال های ارتباطی ، بهینه سازی بستر تعامل مشتری و غیره است. در اینجا همه چیز قابل اندازه گیری است. به راحتی می توانید یک کمپین اجرا کنید و میزان کارایی کمپین های خود را بسنجید. دقیقاً مانند یک آزمایش علمی ، شما همه شرایط را رصد می کنید و می دانید چگونه هر مرحله را انجام دهید.

خدمات بازاریابی دیجیتال شامل چه مواردی است؟

آژانس های بازاریابی دیجیتال منابع اصلی خدمات بازاریابی دیجیتال هستند. با این حال ، مشاغلی وجود دارند که تیم بازاریابی دیجیتال خود را دارند. اما در هر صورت ، مسئله یک چیز است. جذب مشتری بصورت آنلاین. اما روش های انجام این شکل از بازاریابی مدرن چیست؟

بازاریابی محتوا:

بازاریابی محتوا پیشتاز این استراتژی ها است. دنیای آنلاین به معنای محتوا است. این همه کاری است که برندها برای جذب مخاطب انجام می دهند. در واقع بخشهای دیگری مانند سئو و رسانه های اجتماعی نیز زیرمجموعه های این گروه بزرگ هستند. بیل گیتس یک بار گفت: “محتوا سلطان است.” اما بعداً نظرش عوض شد و گفت: محتوا همه چیز است. محتوا می تواند مخاطب را به خود جلب کند. او را تحت تأثیر قرار داده و به مشتری تبدیل کرد.

بازاریابی موتور جستجو یا SEM:

شما می دانید که بیش از 70٪ از بازدید سایت از موتورهای جستجو ، به ویژه گوگل است. بنابراین باید این بستر مهم و قدرتمند برای جذب مخاطب و مشتری بالقوه فراهم شود. این بخش SEM نامیده می شود که شامل دو بخش مهم SEO و PPC می باشد که هر یک از ویژگی ها و قابلیت های خاص خود را دارند.

بازاریابی شبکه ای

شبکه های اجتماعی منبع طلا هستند. آنها همچنین منبع جذب مشتری و بازاریابی برای مشاغل آنلاین هستند. افراد واقعی آنجا هستند و مردم در حال حاضر در بخش مهمی از روز خود در شبکه های اجتماعی گشت و گذار می کنند. کمپین های مختلف (مانند بازاریابی از طریق ایمیل و تبلیغات و غیره): دنیای آنلاین و مشاغل با کمپین هایی شروع به جذب مشتریان جدید می کنند. آنها می توانند از حداکثر توان خود استفاده کرده و در مدت زمان کوتاهی به نتایج بسیار قدرتمندی دست یابند.

اما اینها تنها برخی از نرم افزارهای اشتراکی تنظیم شده برای هدف شماست که می توانید استفاده کنید. سایر خدمات ارائه شده توسط آژانس ها و افراد فعال در این زمینه عبارتند از: تبلیغات تعاملی ، اتوماسیون بازاریابی ، روابط عمومی آنلاین ، استراتژی آنلاین

اما هدف از این فعالیت ها و خدمات بازاریابی دیجیتال چیست؟

آژانس های ارائه دهنده خدمات بازاریابی دیجیتال اغلب مزایا و قابلیت هایی را ارائه می دهند که مستقیماً بر بازده تجارت تأثیر می گذارد. واقعیت این است که هر مشاغل بسته به نیاز خود به استراتژی ها و نتایج خاصی نیاز دارند. یک مثال: فرض کنید شما یک استارت آپ تازه کار هستید که به تازگی محصولی را وارد بازار کرده است. حالا به چه چیزی احتیاج دارید؟ برای فروش این محصول این نیاز اصلی شماست.

اما شما نیازهای دیگری نیز دارید. می دانید آمار جذب مشتری شما چیست؟ چند تا از بازدید کنندگان شما مشتری می شوند؟ صفحات شما چقدر در جذب مخاطب و تبدیل آنها به مشتری موثر هستند؟ اینها نیازهای ثانویه شما هستند که باید برآورده شوند. به طور کلی ، خدمات بازاریابی دیجیتال شامل چندین محور اصلی است:

آگاهی از برند

آنچه بازاریابی دیجیتال انجام می دهد ، علاوه بر معنای اصلی بازاریابی ، یعنی بازاریابی ، به لایه های بالایی تجارت نیز می رسد. برند سازی و ایجاد یک تصویر و چهره موثر از طریق محتوا یکی از اهداف بازاریابی دیجیتال است. اگر به سایت ها یا شبکه های اجتماعی مختلف از مارک های برجسته نگاه کنید ، خواهید دید که چگونه آنها سعی می کنند با ایجاد جذاب ، موثر و مطابق با جذابیت و شخصیت مارک مواجه شوند.

بازگشت سرمایه ROI

هیچ چیزی مانند یک کمپین بازاریابی دیجیتال قدرتمند یا استراتژی های جذب مشتری آنلاین ، بازگشت سرمایه را برآورده نمی کند. حتی تبلیغات ، بنرها و بیلبوردهای بزرگ نمی توانند از این طریق در بازگشت سرمایه تأثیر بگذارند. این هدف از خدمات بازاریابی دیجیتال است. اینکه سرمایه خود را راحت تر و سریعتر بازگردانید. به زبان ساده تر ، بیشتر بفروشید و سود بیشتری کسب کنید. اما چرا نرخ بازگشت سرمایه در بازاریابی دیجیتال بالاتر است؟

یک دلیل ساده وجود دارد. اینکه در هر زمان و هر ثانیه می توانید سرمایه ورودی را ببینید. شما می توانید هر چیزی را اندازه بگیرید. اگر یکی از کانال های شما خوب کار نکند ، سریع متوجه خواهید شد. شما خواهید فهمید که کدام یک از بسترها یا کانال های ارتباطی سودآورترین است. چقدر از تبلیغات کلیکی درآمد کسب می کنید و نرخ تبدیل شما چقدر است؟ تا زمانی که نتوانید اندازه بگیرید ، نمی توانید چیزی را بهبود ببخشید. دنیای آنلاین چنین امکانات و ابزاری را در اختیار شما قرار می دهد و بدون این ابزارها ، کار بازاریابی دیجیتال عملاً بی معنی است.

چه خدماتی برای شروع فعالیت من مناسب است؟

دامنه خدمات بازاریابی دیجیتال بسیار گسترده است. از یک شرکت بزرگ مانند اپل و بومو گرفته تا استارت آپ های کوچک می توانند بسته به نیازشان از آنها استفاده کنند. در این بین آنچه مهم است بودجه و میزان مشتری است.

بگذارید این دو موضوع مهم را بررسی کنیم

 

استارت آپ ها مقیاس پذیر هستند. یعنی سریع رشد می کنند و هم از نظر حجم مشتری و هم از نظر میزان تولید و عرضه خدمات و کالاها می توانند رشد کنند. اما نه با سرعت نجومی. زیرا منابع محدود به شما اجازه چنین کاری را نمی دهد. شما همیشه منابع محدودی دارید. به عنوان مثال ، به عنوان یک کسب و کار نوپا در زمینه محصولات ورزشی ، احتمالاً در سال اول که تجهیزات و دستگاه های شما قدرت زیادی ندارند و با نیروی کار کمتری کار می کنید ، نمی توانید ماهانه به یک میلیون مشتری برسید. شاید اوج آرزوی شما فروش صدها و هزاران نفر باشد. از اینجا می توانید اندازه مناسبی را برای بازاریابی خود انتخاب کنید.

از طرف دیگر ، بودجه شما بسیار مهم است. یک آژانس بازاریابی دیجیتال حرفه ای هزینه خدمات شما را از شما دریافت می کند. در این زمینه ، شما باید بدانید که از نظر مالی تا چه حد می توانید پیش بروید. اگر قصد دارید فعالیت های بازاریابی خود را به خارج از کشور واگذار کنید ، چند نکته مهم را فراموش نکنید.

استانداردهای انتخاب آژانس بازاریابی دیجیتال

در انتخاب آژانس بازاریابی دیجیتال دقت و وسواس به خرج دهید. این انتخابی است که می تواند سال ها در کسب و کار شما تأثیر بگذارد. با توجه به بودجه و منابع خود تصمیم بگیرید. همیشه هزینه زیاد به معنای خروجی بهتر و قدرتمندتر نیست. شما باید دقیقاً بدانید که به چه چیزی نیاز دارید و این کار را انجام دهید. به مشتریان فعلی آژانس خود نگاه کنید و ببینید کدام مارک ها با آن کار می کنند.

از همه مهمتر ، محتوای سایت و رسانه های آنها را به خوبی بررسی کنید و ببینید که آنها چقدر دانش فنی و تخصصی در زمینه بازاریابی دیجیتال دارند. این خیلی مهم است. خود آژانس می تواند تعیین کند که آیا برای شما مفید هستند یا خیر. همکاری با آژانس به روز و پویا و تعامل کامل با آنها. به صحبت های خود گوش فرا دهید و برای تمام هزینه ها و فعالیت هایی که برای شما انجام می دهند دلایل منطقی بیان کنید. این به شما امکان می دهد آگاهانه تصمیم بگیرید و بودجه بازاریابی خود را عاقلانه تنظیم کنید.

نتیجه

بازاریابی دیجیتال عرصه رقابت برای افراد و شرکت هایی است که درک خوبی از بازاریابی دیجیتال دارند ، با اصول ، استراتژی ها و تکنیک ها آشنا هستند. آنها می دانند که چگونه یک قیف درست کنند و مشتریان را وارد آن کنند. در همین حال ، در مسابقات ، تنها چیزی که مهم است ، استراتژی است. یک استراتژی خاص ایجاد کنید که شما را از رقابت متمایز کند. اینها تنها برخی از نرم افزارهای اشتراکی تنظیم شده برای هدف شماست که می توانید استفاده کنید. در عمق آن ، پیچیدگی های بیشتری وجود دارد. از روانشناسی مخاطب گرفته تا تجزیه و تحلیل رقبا و استراتژی های سایه و صدها مدل دیگر که تحت سلطه متخصصان و متخصصان این حوزه هستند.اگر می خواهید استارت آپ و تجارت خود را در مسیر درست قرار دهید و به سرعت پیش بروید ، باید این دانش تخصصی را به خوبی در کسب و کار خود قرار دهید و با یک استراتژی حرفه ای به جلو بروید. لطفا برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.