You are currently viewing تفاوت های بین طراحی و برندینگ چیست

تفاوت های بین طراحی و برندینگ چیست

تصور عمومی این است که “طراحی لوگو” و “برندینگ” شبیه یکدیگر هستند و تفاوتی با یکدیگر ندارند. گاهی اوقات این دو اصطلاح به جای یکدیگر استفاده می شوند. اگرچه این دو کلمه از نظر کاربرد و معنی با هم ارتباط نزدیک دارند ، اما این دو کلمه کاربرد و کارایی متفاوتی دارند.

برای درک بهتر تفاوت بین طراحی لوگو و برندینگ ، مهم است که ابتدا مفاهیم لوگو و مارک را درک کنیم

تعریف لوگو

لوگو یک نماد گرافیکی است که به راحتی می توان آن را به خاطر سپرد. این نماد هویت یک شرکت را می سازد و نمایش می دهد یا یک کالای تجاری یا هر نهاد دولتی یا خصوصی را معرفی می کند. این روش یکی از راه های شناسایی انواع مختلف مارک ها در دنیای پر از رقابت و پر از عناصر گرافیکی است که هر کدام سعی در جذب ما دارند. لوگو معمولاً ترکیبی از تایپوگرافی ، نمادها و رنگها است.

نشان شنل یکی از معروف ترین لوگو ها در بین مارک های لوکس است. این لوگو از دو C تشکیل شده است که پشت به پشت و بهم متصل شده اند. کلمه شنل روی کلیه محصولات وجود دارد. بعضی اوقات یک مارک از دو C جداگانه استفاده می کند (به عنوان مثال در برخی بسته های محصول) یا فقط از قسمت “CHANEL” (به عنوان مثال در یک وب سایت). بنابراین ، یک استفاده چند منظوره از لوگو در کانال های مختلف وجود دارد.

تعریف برندینگ

برند وقتی به محصولات خاص یک شرکت فکر می کنید ایده ای است. این تصویر زمانی ایجاد می شود که هر آنچه برند نشان می دهد با آن تصویر سازگار باشد. اینها شامل مارک ها ، لوگو ها ، محصولات ، هویت های بصری ، کلوگوندان یا تبلیغات است. بعد از دیدن یک مارک و اگر کمی با آن مارک آشنا هستید ، ممکن است برخی از تصاویر و احساسات به ذهن شما خطور کند ، یعنی چیزی شبیه به کلاژ عکس بالا. بعضی از افراد ممکن است احساس لوکس بودن و ظرافت داشته باشند. پایه و اساس برندینگ را بخاطر بسپارید ، به محصولات (آرایش ، لباس ، لوازم جانبی) ، فرهنگ لباس به سبک فرانسوی ، قیمتهای بالا یا تجربیاتی که در کیپ فروشی داشته اید فکر کنید.

هر یک از ما تجربه و درک متفاوتی خواهیم داشت. با این حال ، درک کلی از نام تجاری باید کاملاً شبیه عموم مردم باشد.

تفاوت بین طراحی لوگو و برندینگ چیست

طراحی لوگو روند طراحی لوگو است. برند سازی فرآیند ساخت یک برند است. به عبارت دیگر ، برندینگ استراتژی طراحی شده توسط شرکت ها برای کمک به مردم در شناسایی سریع محصولات و شرکت ها و ارائه دلیل برای انتخاب محصولاتشان است. استراتژی نام تجاری تعیین می کند که مارک چه مفاهیمی را نشان می دهد و چه چیزی را نشان نمی دهد. برند سازی را می توان با استفاده از ابزارهای مختلف انجام داد. برخی از عناصر مورد استفاده در استراتژی برندینگ عبارتند از

تعریف برند: هدف ، ارزشها ، ماموریت هویت برند: نام ، لحن صدا ، طراح هویت بصری (از جمله طراحی لوگو) جنبه های تبلیغاتی و ارتباطی: تلویزیون ، رادیو ، مجلات ، تبلیغات در فضای باز ، وب سایت ها ، برنامه های تلفن همراه support پشتیبانی مالی و مشارکت طراحی محصول و بسته بندی تجربه های احتمالی آینده تجربه فضای کاری و سبک مدیریت خدمات مشتری خدمات استراتژی قیمت گذاری. همانطور که می بینیم ، طراحی لوگو یکی از ابزارهایی است که برای طراحی هویت بصری یک برند استفاده می شود.

چرا داشتن لوگو برای اهداف برند بسیار مهم است؟

اگرچه لوگو تنها یکی از عناصر برندینگ است ، اما به احتمال زیاد در بیشتر نقاط تماس با مشتریان و سایر ذینفعان ، اثرات و حضور آن را می توان مشاهده کرد ، مانند وب سایت ، بروشور ، دفتر ، محصولات تولید شده ، بسته بندی ، تبلیغات ، لباس ، مغازه و … بنابراین ، یک لوگو می تواند به عنوان یکی از عناصر اصلی گرافیکی در نظر گرفته شود که به افراد امکان می دهد به سرعت سازمانی ، محصولات و خدمات آن را شناسایی کنند و اغلب اولین چیزی است که افراد برای محصولات و محصولات شناسایی می کنند. خدمات. شما از آن بهره مند خواهید شد.

در چنین شرایطی است که یک لوگو برای اهداف تجاری بسیار مهم طراحی شده است: یک لوگو خوب طراحی شده به مردم امکان می دهد تا برند شما را به سرعت شناسایی و به خاطر بسپارند. به یاد داشته باشید که وجود لوگو یکی از عناصر اصلی شناسایی شما توسط مشتریان و مخاطبان است. در این حالت ، در عرض چند ثانیه ، کانالهای ارتباطی مختلفی را در طراحی و برندینگ شناسایی خواهید کرد.

 به انسجام و هماهنگی برند در کانالهای ارتباطی شما با مشتری کمک می کند.

این امر نوعی هماهنگی در کانالهای مختلف ارتباطی (که در آن محصول تبلیغ و در معرض دید عموم قرار می گیرد) ایجاد می کند. در دنیای امروز ، مشاغل و سازمان ها در سیستم عامل های مختلفی از جمله وب سایت ها ، وبلاگ ها ، رسانه های اجتماعی ، رویدادها ، بروشورها ، بروشورها و کارت های بازرگانی و موارد دیگر وجود دارند. داشتن یک لوگو چند منظوره به شما امکان می دهد برند خود را به طور مناسب ، هماهنگ و هماهنگ به نمایش بگذارید.

بخشی از هویت برند شماست.

نشان تجاری یا سازمانی شما بخشی از هویت بصری برند شما است. این بسیار مهم است زیرا یکی از اصلی ترین ابزارهایی خواهد بود که می تواند مارک ، ارزش ها و شخصیت شما را به صورت گرافیکی به مخاطب نشان دهد.

نوعی تصویر حرفه ای از شما ایجاد می کند و انتظارات را افزایش می دهد

برندینگ و طراحی

مردم انتظار دارند یک برند حرفه ای به نظر برسد و انتظارات آنها با لوگو آغاز می شود. یک گرم طراحی برای لوگو محصول شما ، که توسط یک طراح متخصص اجرا می شود ، باعث می شود نام تجاری شما از رقابت برجسته شود و قابل اعتمادتر به نظر برسد. استخدام یک طراح حرفه ای داشتن یک لوگو منحصر به فرد و خلاقانه را نشان می دهد که نشان دهنده هویت برند شما است.

 این برند شما را از رقابت با رقبا متمایز می کند

مارک ها می توانند با لوگو خود را از رقبا متمایز کنند. استفاده از رنگهای متنوع راهی عالی برای نشان دادن برندینگ شماست و اینکه چیست.

می تواند ارتباط عاطفی با سهامداران شما را تسهیل کند و وفاداری به برند را تقویت کند

افراد باید لوگو شما را فوراً با مارک شما تماس بگیرند. طراحی خوب لوگو باعث می شود افراد سازمان شما نسبت به شما و محصول شما به خاطر بسپارند و احساس کنند. اگر این احساس مثبت باشد ، روند نام تجاری شما نیز مثبت خواهد بود. بسیاری از آژانس های طراحی ادعا می کنند که برندینگ می کنند. اما آیا برندینگ همان طراحی است؟ و چگونه تصمیم می گیرید نوع نمایندگی مناسب شما باشد؟ هنگام صحبت در مورد نام تجاری ، ما همیشه دوست داریم از ابتدا شروع کنیم که مارک در واقع چیست: یک درک مطلوب.

در ایجاد این درک ، یک نام تجاری باید از ابزارهای بی شماری استفاده کند. طراحی یکی از ابزاری است که در برند شما نقش اساسی دارد. اما طراحی عالی به تنهایی باعث ایجاد یک برند عالی نمی شود. لوگو ، قلم ها و رنگ های شما همه عناصر طراحی هستند که عناصر سازنده نام تجاری شما هستند. اما آنها به سادگی ، بلوک های ساختمانی هستند. و یک بلوک ساختمانی ، مانند یک لوگو ، مارکی ایجاد نمی کند. رنگ یا قلم خاصی نیز وجود ندارد. اگر می خواهید یک برندینگ بسازید ، باید تمام عناصر سازنده را در نظر بگیرید. یک طراح به تنهایی کافی نیست و اینکه چرا داشتن یک استراتژیست برند ضروری است.

ساختن برند مانند ساختن خانه است. هم به معمار و هم به پیمانکار احتیاج دارد

اکثر افراد (از جمله خود ما) نمی دانند چگونه می توانند به تنهایی خانه بسازند. مطمئناً ، ما ایده هایی در مورد شکل ظاهری اتاق های خانه خود داریم ، اما وقتی صحبت از چگونگی دستیابی به آن است ، ما از همه ملاحظات آگاه نیستیم. ما از همه عناصر ساختاری که برای ساختن یک پایه لازم است آگاهی نداریم. اینجاست که یک معمار ، شخصی که خانه را طراحی می کند ، وارد می شود. آنها نقشه هایی را ایجاد می کنند که هر چیز دیگری بر اساس آن بنا شده است. پس از نهایی شدن نقشه ها ، ما پیمانکاران را وارد می کنیم –

آنهایی که در واقع خانه را می سازند. پیمانکاران چشم انداز معمار را درک می کنند و از بلوک های مختلف ساختمانی خود برای ساختن خانه واقعی استفاده می کنند. در این سناریو ، Brand Strategist معمار است. طراح پیمانکار است. اگرچه هر دو از اهمیت حیاتی برای موفقیت یک خانه (و یک برندینگ) برخوردارند ، اما همه چیز با ایجاد یک طرح و پایه موفقیت آمیز آغاز می شود.

نتیجه

خود لوگو یک عنصر گرافیکی است که نشان دهنده برند است ، در حالی که مارک ترکیبی از تمام جنبه های ملموس و نامحسوس است که نماینده سازمان هستند و تجربه ای را برای مخاطبان شما ایجاد می کنند. بدون برندینگ ، لوگو معنای واقعی نخواهد داشت ، فقط یک عنصر گرافیکی خواهد بود. بنابراین چه تفاوتی بین طراحی و برندینگ وجود دارد؟