You are currently viewing برند و ایجاد برندینگ چیست

برند و ایجاد برندینگ چیست

برندینگ و ایجاد برندینگ چیست؟ “برند” نام ، آرم یا مولفه متمایزی است که به مخاطب کمک می کند تا یک شرکت یا محصول را از سایر موارد مشابه شناسایی کند. در واقع ، امروزه تنها محصول محسوس خود تنها دلیل خرید آن نیست. بلکه این محصول تنها بخشی از مارک تجاری است و مردم در واقع این برند را خریداری می کنند. به عنوان مثال ، آیا شما مایلید یک قوطی نوشابه بخرید که هیچ نام و نشانی از یکی از مارک های شناخته شده و مورد اعتماد شما نداشته باشد؟

برای برندینگ و ایجاد برندینگ بازار پر از محصولات مشابه است. برای اینکه بتوانیم کالایی را تشخیص دهیم باید به آن هویت دهیم. استفاده از مواردی مانند نام ، نماد یا آرم ، رنگهای خاص و سایر اجزا به منظور شناسایی محصول. در واقع از این طریق سعی می کنیم به محصول خود شخصیت بخشیده و در ذهن مشتری جایگاه ویژه ای برای آن ایجاد کنیم.

در واقع می توان گفت که برند شما در ذهن مشتریان شما است. به زبان ساده ، یک برندینگ درک کلی مشتری از تعاملات فردی است که با شما ، شرکت شما و محصولات شما داشته است. “برندینگ” فرآیند ایجاد و تقویت درک مثبت از شرکت یا محصولات آن در ذهن مخاطبان هدف است. به عبارت دیگر ، مارک تجاری فرایندی است که با ایجاد و شکل گیری برندینگ در ذهن مشتری ، به یک شرکت ، محصولات یا خدمات آن معنا می بخشد. برند سازی استراتژی ای است که شرکت های مختلف با هدف کمک به مردم در شناسایی سریع محصولات و سازمان خود و ارائه دلیل برای انتخاب کالای خود (در رقابت با رقبا) آن را تدوین می کنند. برندینگ بر چه کسانی تأثیر می گذارد؟

برندینگ و ایجاد محدودیت ها

علاوه بر مصرف کنندگان ، مارک تجاری همچنین بر افرادی مانند کارمندان و سهامداران تأثیر می گذارد:

مصرف کنندگان: هنگامی که مصرف کننده در تصمیم گیری در مورد انتخاب سازنده کالا مردد است ، مارک و مارک تجاری به وی در تصمیم گیری نهایی کمک می کند. کارمندان / سهامداران / شرکا: استراتژی های مناسب و موثر مارک علاوه بر اینکه به مشتریان کمک می کند بین محصولات تفاوت قائل شوند و در صورت تردید انتخاب کنند ، به شهرت برند نیز کمک می کنند. در واقع ، مارک تجاری بر طیف وسیعی از افراد ، از مصرف کنندگان گرفته تا کارمندان ، سرمایه گذاران ، سهامداران ، تأمین کنندگان و توزیع کنندگان تأثیر می گذارد. به عنوان مثال ، اگر مارکی را دوست ندارید یا دوست ندارید ، بعید به نظر می رسد علاقه مند باشید که برای آن کار کنید. از طرف دیگر ، اگر احساس مثبتی در مورد برند داشته باشید ، مشتاق همکاری با آن خواهید بود.

انواع برند و ایجاد برند

انواع مختلفی از مارک تجاری و ایجاد برند وجود دارد که مهمترین آنها موارد زیر است: شناخت برندینگ: در این نوع برند ، شرکت از قدرت برندینگ خود برای بازاریابی و فروش محصولات خود استفاده می کند. معمولاً استفاده از این نوع برندها برای شرکتهای باسابقه مناسب خواهد بود. به این ترتیب شرکت می تواند از آرم ، شعار یا رنگهای خاص مارک خود استفاده کند. به عنوان مثال ، شرکت هایی مانند کوکاکولا ، اپل و مرسدس بنز محصولات خود را با تمرکز بر برندینگ خود ارائه می دهند.

برند فردی: بعضی اوقات شرکت های بزرگ محصولی را ارائه می دهند که فارغ از شرکت مادر ، مارک خاص خود را دارند. به عنوان مثال ، ماست محصولی است که مارک تجاری آن تقریباً جدا از سازنده است. مارک نگرش: در مارک تجاری نگرشی ، خود محصول در طبیعت و تجربه ایجاد شده از بین می رود. به عنوان مثال ، مارک نایک در سال 2015 به عنوان یکی از با ارزش ترین مارک های ورزشی سال انتخاب شد. این خبر باعث شد این برند فارغ از نوع و کیفیت محصولاتش با ورزش و کیفیت همراه باشد. مارک تجاری اپل نیز نمونه بارز این نوع برند سازی است.

برندینگ بدون مارک

برندینگ بدون مارک یک روش مینیمالیستی و خاص است که معمولاً برای محصولات ساده ای که طراحی نسبتاً مطلوبی دارند انجام می شود. در این روش مهمترین مولفه در برندسازی سادگی است. توسعه برند: برند سازی با توسعه برند زمانی اتفاق می افتد که برندینگ وارد بازار جدید شود. به عنوان مثال ، اگر یک شرکت کفش ورزشی وارد عرصه تولید لباس ورزشی شود ، به طور خودکار هویت مارک خود را به محصولات جدید خود منتقل می کند.

  • مارک تجاری: مارک های تجاری یا برچسب های خصوصی مارک هایی هستند که معمولاً محدود به برخی سوپرمارکت ها (مانند ماست خانگی) هستند. این مارک ها با ارائه محصولات ارزان و با کیفیت بالاتر سعی در رقابت با تولیدکنندگان بزرگ دارند.
  • مارک تجاری از طریق سرمایه گذاری جمعی (Crowdsourcing): در این روش افراد به شکل دهی به برند کمک می کنند. بنابراین ، مشتریان این فرصت را خواهند داشت که در فرآیند نامگذاری برند شرکت کنند و این علاقه شخصی آنها را به محصول جلب می کند.

برندینگ و مزایای ایجاد برندینگ

به دلیل تأثیر مهمی که برندینگ روی کل شرکت دارد ، برای هر شغلی ضروری است. از مهمترین مزایای برندینگ می توان به موارد زیر اشاره کرد: – برند سازی باعث افزایش آگاهی و توجه به تجارت می شود: مهمترین ویژگی برند سازی برای هر مشاغل افزایش آگاهی عمومی و اعتبار تجاری است.

ارزش تجارت را افزایش می دهد: برند سازی با شناخت و تقویت موقعیت برند ، آن را فرصتی جذاب برای سرمایه گذاری می کند. برندینگ مشتریان جدیدی را به خود جلب می کند: برند سازی باعث می شود که افراد درک و ارتباط مثبت بیشتری با برند داشته و با تقویت احساس اعتماد مردم احتمال خرید و مراجعه دیگران را افزایش دهند. برندینگ عاملی در افزایش رضایت و افتخار کارمندان در تجارت است: طبیعتاً شخصی که برای مارکی کار می کند که بیشتر شناخته شده است و مردم به آن علاقه بیشتری دارند ، از کار خود راضی تر و علاقمند ترند. این رضایت به نوبه خود احساس تعلق و تمایل به کار را ایجاد می کند و در نتیجه ، بهره وری را افزایش می دهد.

عناصر مارک تجاری و برندینگ

برندینگ مناسب شامل درک مفاهیم “عناصر برند” است که ما در اینجا به آنها اشاره می کنیم: برندینگ: بخشی از مارک که به آن هویت گفتاری می بخشد. درست مثل یک اسم انسانی.

ویژگی های برند: ویژگی ها و ویژگی های یک برند ؛ ارزشهای اصلی برند. به عنوان مثال ، برای اینکه یک برند قوی باشد ، باید از ویژگی هایی مانند انسجام ، جذابیت ، اعتبار و ثبات برخوردار باشد. انجمن های تجاری: انجمن های تجاری آن دسته از ویژگی های برندینگ هستند که با ایده برند به ذهن مشتری می آیند. هویت برند: احساس سازمان نسبت به برند خود. اساساً هویت برند دیدگاهی است که شرکت نسبت به برند خود دارد و می خواهد همین دیدگاه را در ذهن مخاطب ایجاد کند.

تصویر برندینگ

یک تصویر یا تصویر از برندینگ در ذهن مشتریان است. به عبارت دیگر ، این ادراک یا برداشت آنها از برندینگ است. شخصیت برند: مارک ها ، مانند انسان ها ، شیوه رفتاری و گفتاری خاص خود را دارند. شخصیت برند اساساً شخصیت و خصوصیات انسانی برند است. مانند صداقت ، تجمل ، محبت و مانند آن. صدا: روشی که برند با مشتریان خود صحبت می کند. انسجام ، تداوم و تمایزی که در صدا یا لحن برندینگ وجود دارد باعث می شود مشتری بتواند جایگاه ویژه ای برای آن در ذهن خود در نظر بگیرد (در مقایسه با رقبا). صدای برندینگ به برند شخصیت می بخشد.

موقعیت تجاری

موقعیت برند در مقایسه با رقبا کجاست؟ برند موقعیت خاص برند در بازار یا ذهن مشتری است و در موقعیت یابی سعی در تقویت و تثبیت موقعیت برند داریم. تجربه برند: تجربه مشتریان و مصرف کنندگان هنگام جستجو ، خرید یا استفاده از مارک. تجربه برند شامل مواردی از قبیل پاسخ ها و احساساتی است که برند در تعامل با مشتری به مشتری منتقل می کند. آگاهی از برند: میزان آشنایی مصرف کننده با برندینگ. یادآوری برند: یادآوری برندینگ به معنای توانایی مشتریان در یادآوری برندینگ هنگام ذکر محصولات مرتبط است. به عنوان مثال ، وقتی در مورد الکل صحبت می کنیم ، بلافاصله به فکر کوکاکولا می افتیم.

شناخت برند: شناخت برندینگ به توانایی مصرف کننده در شناسایی برندینگ در صورت درخواست از مارک یا نشان دادن محصولات برند اشاره دارد. به عنوان مثال ، محصولی به شما نشان داده می شود و از شما می پرسند آیا آن را قبلاً دیده اید یا نام آن را به خاطر می آورید. ارزش برند: ارزش برند ، ارزشی است که فراتر از محصولات ملموس آن باشد. به زبان ساده ، مشتری حاضر است برای دریافت یک محصول مارک شده چقدر بیشتر بپردازد؟ ارزش سهام برند: تأثیر برند در تصمیم مشتری برای خرید ؛ ارزش ویژه برند مجموعه ای از نقاط قوت و ضعف مربوط به برند است که ارزش محصول را کم یا زیاد می کند. تجارت تحت تأثیر ارزش ویژه برند و نگرش ، نگرش و نگرش مشتری نسبت به برند قرار دارد. برآورد ارزش ویژه برند دشوار است.

ایجاد برند و مدیریت برند: فرآیند مدیریت و مراقبت از برند

فرهنگ • برندینگ: این تئوری که عملکرد برند مانند یک فرهنگ است و دارای ارزش ها ، دستورالعمل ها و بایدها و نبایدهای خاص خود است. وعده تجاری: مزایا و تجربه ای که یک تجارت وعده می دهد با برندینگ ارتباط برقرار کند. پیام برند: پیامی که وعده برند از طریق آن بیان می شود.

سفیر برند: فرد یا گروهی که برای تجسم برند استفاده می شود. نقاط تماس برند و مشتری (Touch Points): نقاط تماس موقعیت هایی هستند که برند و مشتری با هم تعامل دارند. Brand : روایتی از تاریخچه برند با وقایع و احساساتی که باعث شکل گیری و ایجاد برندینگ شده است. شکاف برند: شکاف بین وعده های برند و عملی که در نهایت انجام می دهد. توسعه برند: برندینگ فراتر از اصل خود است و وارد جدیدتر می شود مناطق؛ مانند گوگل که به عنوان موتور جستجو کار خود را آغاز کرد و اکنون خدمات مختلفی از جمله ایمیل ، سیستم عامل تلفن همراه و تبلیغات را ارائه می دهد.