You are currently viewing بازاریابی دیجیتال آنلاین چیست و نحوه آن

بازاریابی دیجیتال آنلاین چیست و نحوه آن

بازاریابی دیجیتال آنلاین ، در یک تعریف ساده ، برقراری ارتباط با مشتریان از طریق ابزارهای آنلاین است. به طور کلی ، بازاریابی دیجیتال آنلاین همان اهداف سنتی تر از بازاریابی را دنبال می کند: افزایش آگاهی از نام تجاری ، تولید هدایت و یافتن مشتریان جدید.

برخلاف تصور عمومی ، بازاریابی دیجیتال مفهوم متفاوت و گسترده تری از بازاریابی دیجیتال آنلاین است. و کمپین های بازاریابی دیجیتال لزوماً در این گروه قرار نمی گیرند. بازاریابی دیجیتال می تواند بصورت آنلاین یا آفلاین انجام شود. فقط آن دسته از فعالیتهای بازاریابی دیجیتال که در اینترنت انجام می شود در زمینه بازاریابی اینترنتی یا آنلاین هستند. بازاریابی آنلاین یا بازاریابی اینترنتی یا تبلیغات آنلاین همه نمایانگر یک مفهوم هستند. کاهش هزینه ، انعطاف پذیری ، توانایی اندازه گیری و تجزیه و تحلیل دقیق داده ها ، کنترل بیشتر ، توانایی برقراری ارتباط موثرتر و … از مزایای این شکل از بازاریابی است.

بازاریابی دیجیتال آنلاین چیست؟ یک بررسی کلی

بازاریابی دیجیتال آنلاین مجموعه ای از ابزارها و روش ها برای تبلیغ یک محصول (تبلیغ) در اینترنت است. از ابزارهایی مانند Keyword-Planner که قبل از برنامه ریزی و تحقیق به آن نیاز خواهید داشت تا ابزاری مانند Google Analytics که برای ارزیابی اثربخشی و کارایی کمپین ها به آن نیاز خواهید داشت. بازاریابی دیجیتال آنلاین 7 زیر گروه اصلی شامل موارد زیر است:

1) سئو یا بهینه سازی موتور جستجو 2) بازاریابی موتور جستجو یا SEM 3) بازاریابی محتوا 4) بازاریابی در شبکه های اجتماعی 5) تبلیغات کلیک کنید یا PPC 6) بازاریابی سهامداران یا بازاریابی سهامداران 7) بازاریابی از طریق ایمیل یا بازاریابی از طریق ایمیل برای اینکه بدانیم بازاریابی آنلاین چیست ، ابتدا باید زیر شاخه های آن را بشناسیم. از بین اینها ، SEO شاید شناخته شده ترین نام در بین کانالهای بازاریابی اینترنتی باشد. SEO به معنای بهینه سازی محتوا برای بهبود رتبه بندی آن در نتایج جستجو (Google) برای یک کلمه کلیدی خاص است.

بهینه سازی موتور جستجو

SEO قوی ترین کانال بازاریابی دیجیتال آنلاین است. به این فکر کنید که قرار گرفتن در صفحه اول نتایج جستجوی Google و فراتر از آن ، در رتبه اول برای کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار ، می تواند قانع کننده و پاداش آور باشد. آیا تجارت آنلاین وجود دارد که چنین شرایطی را دنبال نکند؟ تحقیقات اخیر فارستر نشان می دهد که 71٪ از تجربیات آنلاین با موتورهای جستجو آغاز می شود. همانطور که حدس می زنید ، گوگل پرکاربردترین موتور جستجو است که 74٪ از سهم بازار را به خود اختصاص داده است. اکثر مردم ، حدود 85٪ ، معتقدند که نتایج جستجو صحیح است.

برای درک کامل اهمیت سئو در بازاریابی دیجیتال آنلاین ، فقط این موارد را به این واقعیت اضافه کنید که “5 نتیجه برتر در Google برای 67٪ کلیک”. موتورهای جستجو از الگوریتم های بسیار پیچیده ای برای رتبه بندی صفحات وب در نتایج جستجو استفاده می کنند. اگرچه حداقل 200 فاکتور مهم برای بهبود رتبه بندی Google وجود دارد ، بک لینک ، تراکم و فرکانس تکرار کلمات کلیدی ، ساختار داخلی و پیوندها ، بهینه سازی عناوین و توضیحات متا و سرعت بارگیری مناسب ، همراه با تولید محتوای ارزشمند ، در مقایسه با سایر موارد دارای اولویت هستند و موثرتر هستند.

به طور کلی ، سئو به دو قسمت تقسیم می شود: بهینه سازی در صفحه و بهینه سازی خارج از صفحه

فراموش نکنیم که هدف اصلی موتورهای جستجو نشان دادن دقیق ترین محتوا به کاربرانی است که در اینترنت به دنبال یافتن پاسخ س questionsالات خود هستند یا در حال تحقیق برای خرید محصولات خاص هستند. بنابراین هنگام تولید و بهینه سازی محتوا ، همیشه مخاطبان خود را در اولویت قرار دهید ، ارزش و خوانایی آن را فدای تکنیک های سئو نکنید.

بازاریابی موتور جستجو یا SEM

بازاریابی موتور جستجو یا SEM نسخه پولی SEO است. که در آن بازاریاب ها با خرید موقعیت های برتر نتایج جستجو برای یک کلمه کلیدی خاص و تبلیغات در آن ، سعی در افزایش ترافیک ورودی و سرعت بخشیدن به روند تولید سرب دارند. هنگام تحقیق درباره بازاریابی موتور جستجو ، با نام Google AdWords مواجه خواهید شد. AdWords سرویس تبلیغات گوگل (و پرکاربردترین ابزار SEM) است که برای اکثر ما با عنوان “Google Advertising” شناخته می شود. در این شکل از تبلیغات ، Google به شما امکان می دهد برای هر کلیک پرداخت کنید تا وب سایت خود را در نتایج جستجو برای یک کلمه کلیدی خاص نمایش دهید.

البته استفاده از این ابزار چندان سریع و ساده نیست و سازوکارهای خود را دارد. تبلیغ شما حتی ممکن است بودجه کمتری ، دید بیشتر و بازدهی بسیار بیشتر از رقبا برای کلمه کلیدی مشابه داشته باشد. تعریف مناسب کمپین ، تخصیص بودجه مناسب ، طراحی صفحه فرود برای این نوع تبلیغات مناسب است و. عواملی که بر کارایی و اثربخشی آن تأثیر می گذارند. با این حال ، تبلیغات Google تبلیغاتی است که در نتایج جستجو ظاهر می شود و مانند نتایج جستجوی ارگانیک ، عنوان و محتوای آن باید با کلمات کلیدی و عبارات جستجو مرتبط باشد.

رتبه های اول و دوم نتایج جستجوی Google حدود 50٪ از کل کلیک ها را تشکیل می دهد. بنابراین ، اگر با مدیریت صحیح در این موقعیت ها باشید ، میزان بازدید ورودی به وب سایت شما افزایش می یابد. البته برای هر کلیک و ورود باید هزینه کنید.

Google AdWords Advertising

هزینه ای که برای هر کلیک پرداخت می کنید (CPC) بسته به فعالیت رقبا ممکن است با گذشت زمان تغییر کند. کلمات کلیدی مختلف نیز متفاوت هستند هزینه های اجاره در برخی موارد ، قیمت هر کلیک تا رسیدن 500 دلار است. بنابراین در مواردی که درآمد هزینه های تبلیغات را پوشش می دهد از این استراتژی استفاده کنید. اگر بیشتر فعالیت های بازاریابی اینترنتی شما هنوز مربوط به مراحل اولیه تولید قیف فروش و تولید محتوا برای ایجاد آگاهی است ، بهتر است (به خصوص در یک فضای رقابتی) نگران AdWords نباشید! زیرا بودجه شما به سرعت تمام می شود.

گوگل مطالعات موردی زیادی را منتشر کرده است که نشان می دهد نرخ بازگشت سرمایه یا ROI در این شکل از بازاریابی دیجیتال آنلاین می تواند به طور قابل توجهی بالاتر باشد. با این حال ، اگر از AdWords استفاده می کنید ، می توانید با تعیین اهداف خاص (تنظیم هدف) در Google Analytics یا سایر ابزارهای اندازه گیری و نظارت بر KPI ، بودجه خود را بهتر و کارآمدتر خرج کنید.

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا فعالیتی است که در آن بازاریابان بر تولید محتوای ارزشمند و انتشار آن برای مشتریان بالقوه تمرکز می کنند. توجه داشته باشید که بازاریابی محتوا چیزی متفاوت از نوشتن متن است. در بازاریابی محتوا ، با تولید و انتشار محتوا ، سعی در تولید سرنخ و ترغیب مشتری برای خرید داریم. در حالی که کپی رایتینگ بیشتر شبیه Packaging است و نقشی محرک دارد. طبق گزارش بازاریابی محتوا ، بازاریابی محتوا “یک رویکرد بازاریابی استراتژیک است که بر تولید و انتشار محتوای ارزشمند ، مرتبط و یکپارچه برای دستیابی و حفظ مخاطبان خاص متمرکز است.”

برخلاف تبلیغات مقطعی ، بازاریابی محتوا یک استراتژی طولانی مدت است تا به مخاطبان خود نشان دهد که به آنها اهمیت می دهید. با مشتریان ، اهداف و جنبه های مختلف تجارت خود آشنا شوید. در بازاریابی محتوا ، ما محتوای خود را در اختیار مخاطبان خود قرار می دهیم و با ادامه آن ، یک رابطه قوی بین آنها و خود ایجاد می کنیم. البته تولید محتوا به معنای نوشتن در وبلاگ شما نیست. پرونده های ویدیویی ، پادکست ها ، کتاب های الکترونیکی ، عکس ها و اینفوگرافیک ها همه در “جعبه ابزار” بازاریابی محتوا هستند.

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

شما با بازاریابی در شبکه های اجتماعی آشنا هستید. رسانه های اجتماعی ابزاری قدرتمند برای ارتباط با مشتریان ، درگیر کردن آنها با نام تجاری شما و سوق دادن آنها به خدمات یا محصول شماست. اما دقیقاً بازاریابی در شبکه های اجتماعی چیست؟ مثل همیشه ، ویکی پدیا یکی از اولین نتایجی است که هنگام جستجوی “تعریف بازاریابی در شبکه های اجتماعی” با آن روبرو می شویم. تعریفی که البته چندان خوب از بین نمی رود: “بازاریابی در شبکه های اجتماعی یکی از فعالیت های بازاریابی آنلاین و روند افزایش بازدید یا بازدید از وب سایت یا جلب توجه به موضوعی از طریق شبکه های اجتماعی است.”

به اشتراک گذاری محتوای وب سایت یا وبلاگ خود یکی از کارهایی است که در شبکه های اجتماعی انجام خواهید داد. این محصول علاوه بر کمک به شناخته شدن محصول شما ، تأثیر مثبتی در سئو و رتبه بندی گوگل شما خواهد داشت. اما فعالیت رسانه های اجتماعی فراتر از آن است.

بازاریابی شبکه ای

“بازاریابی شبکه های اجتماعی فرایند تولید محتوا ، متناسب با فضا و عملکرد رسانه های اجتماعی مختلف ، برای ایجاد علاقه و تعامل ارگانیک (تعامل و اشتراک) و هدایت ترافیک به سمت محصول / خدمات است.” هنگام برنامه ریزی برای شبکه های اجتماعی دو نکته مهم باید به خاطر داشته باشید. یکی محتوا و دیگری متن. محتوا هر چیزی است که شما در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارید. از وضعیت ساده در فیس بوک گرفته تا عکس ها و فیلم ها در اینستاگرام ، اخبار مربوط به صنعت خود در LinkedIn و غیره. اما نکته این است که ، محتوای شما باید متناسب با زمینه رسانه های اجتماعی باشد. در غیر این صورت فعالیت های شما در شبکه های اجتماعی تأثیر چندانی نخواهد داشت.

به عنوان مثال ، یک طنز در توییتر ممکن است کاملاً طبیعی و کاربرپسند باشد ، اما در LinkedIn ارائه شواهد و لحن علمی قابل قبول تر است. مسلماً نحوه عملکرد شما در این سیستم عامل ها ناگزیر از اولویت های برندسازی و جایگاهی که برای برند خود در نظر می گیرید ناشی می شود (Brand Positioning).به رسانه های اجتماعی فقط به عنوان مکانی برای بازنشر مطالب وب سایت نگاه نکنید. در هر رسانه اجتماعی داستان بگویید و موضوعات مرتبط با همان رسانه را به اشتراک بگذارید.

روی Ads یا PPC کار کنید

تبلیغات PPC (یا Paid Per Click) عملکردی مشابه بازاریابی موتور جستجو دارد. شاید بارها در شبکه های اجتماعی با این نوع تبلیغات و بازاریابی اینترنتی روبرو شده باشید. در اکثر شبکه های اجتماعی می توانید تبلیغ مورد نظر خود را تعریف کرده و جامعه آماری مورد نظر را انتخاب کرده ، آن را برای کاربران نمایش داده و برای هر کلیک روی تبلیغ هزینه مشخصی را پرداخت کنید. Facebook ، Twitter ، LinkedIn و Instagram این فرصت را به شما می دهند. اما به دلیل شرایط خاص سیاسی و اقتصادی یا به عبارت ساده تر به دلیل تحریم ها! امکان استفاده از این ابزارها در همه کشورها بسیار مناسب است.

آنچه ما به عنوان تبلیغات PPC در همه زمینه ها می شناسیم عملاً محدود به تبلیغات متنی یا بانری در وب سایت های دیگر است. برای استفاده از این کانال بازاریابی دو روش وجود دارد. یکی مذاکره مستقیم با وب سایت ها و دیگری استفاده از خدمات آژانس تبلیغاتی مانند Anetwork ، جستجوی کلیک یا شماره و و برای تبلیغات تلفن همراه. در روش اول ، اگرچه زمان بیشتری را صرف خواهید کرد و انرژی با راه اندازی کمپین تبلیغاتی خود ، کنترل بیشتری بر روند کار خواهید داشت. در روش دوم هر چند. اگر در مورد بازاریابی دیجیتال آنلاین سوالی دارید ، لطفاً از بخش تماس با ما در وب سایت candourcorp از ما بخواهید.