You are currently viewing استراتژی های هزینه برندینگ و قیمت

استراتژی های هزینه برندینگ و قیمت

استراتژی قیمت گذاری یا برندینگ چیست؟ در این عصر ، نیاز ویژه به تاکتیک های قیمت گذاری برای برند وجود دارد که باید از هرکدام به طور خاص استفاده کنیم. در این مقاله ، ما استراتژی های قیمت گذاری برندینگ را با مثال ارائه می دهیم.

نوآوری؛ مزیت رقابتی عصر جدید

تبلیغات ، طراحی محصول و وب ، بسته بندی ، هویت ، استراتژی و نوید ثبات برند همگی جز لاینفک بازاریابی هستند که برای غلبه بر بحران ضروری هستند اما کافی نیستند. وقتی خطرات ما را احاطه می کنند ، ما باید از فن آوری ها و تحقیقات جدید و نظرسنجی ها برای پیش بینی چشم انداز رقابتی برای اطمینان از بقای خود استفاده کنیم. ما معتقدیم که نوآوری یکی از بهترین نمونه های مزیت رقابتی است و گرچه خطرپذیری و امتحان ایده های جدید همیشه ترسناک است ، در قرن بیست و یکم چاره ای جز ریسک پذیری نداریم.

“در اقتصاد قرن 21 ، خطرپذیری یک ضرورت است.” زیبایی نوآوری ترسناک بودن آن است. اگر ترسناک نباشد ، احتمالاً ابتکاری هم نیست. ایجاد ارتباط بین استراتژی تجارت و طراحی خلاقانه یک هنر است و همه ما باید این هنر را بیاموزیم زیرا در فرهنگ امروز ، بخش عمده ای از هویت یک برند به عناصر بصری بستگی دارد (هویت بصری یک برند به جنبه های بصری و عناصر آن اشاره دارد) نام تجاری). ، عناصری مانند رنگ ، فرم و شکل مارک که از طریق کلمات و جملات قابل انتقال نیستند).

در سالهای آخر قرن بیستم مشخصات یک محصول یا خدمات (چه چیزی است؟) برای جلب مشتری کافی بود. در دهه 1920 ، این روند تغییر کرد و تأکید بر منافع بود (چه کاری انجام می دهد؟). در دهه 1950 تجربه مهم بود (چه احساسی دارم؟). اکنون در قرن بیست و یکم ، آنچه مشتری را به خود جلب می کند بستگی زیادی به هویت برند دارد: “شما کی هستید؟”. سوالی که باید بپرسید این است که چرا مشتری کالایی را به کالای دیگر ترجیح می دهد؟ و اینجاست که نوآوری وارد عمل می شود و تأثیرات آن احساس می شود.

اعتماد؛ مهمترین عامل بازاریابی برای قیمت برندینگ

وقتی اقتصاد در رکود اقتصادی به سر می برد و مردم شوکه می شوند و به دنبال راهی برای کاهش هزینه ها هستند ، مشتریان به مارک های مورد اعتماد خود روی می آورند. “قابلیت اطمینان” یا اعتبار مارک از نظر مشتری از هر چیزی مهمتر است و سپس احساس شادی و رضایت وجود دارد که آنها هنگام خرید محصول شما احساس می کنند. این دو ویژگی اساس اعتماد است و اعتماد ارزشمندترین ویژگی یک سازمان است ، به ویژه در مواقع بحرانی.

یک مارک محبوب مشتریانی را به خود جذب می کند که مورد اعتماد و متعهد هستند. این یک مزیت بی نظیر و پیش نیاز بقا در امواج متلاطم بحران است. برای داشتن یک برند قدرتمند ، باید از تجربیات بحران درس بگیرید ، خود را ارزیابی کنید ، مشتریان وفادار را مطالعه کنید و نیازهای آنها را درک کنید.

اعتماد سازی راز موفقیت بازماندگان است

ما با مارک های برجسته در این زمینه کار کرده ایم و پیشرفت آنها را در طول بحران و پس از آن رصد کردیم. یکی از بهترین نمونه ها رستوران های زنجیره ای Bergreville است که در آن زمان در ابتدا یک تجارت کوچک بود اما بعداً به منطقه گسترش یافت. اولویت آنها پایداری و تأمین غذای سالم و ارگانیک است ، که اعتماد مشتری را جلب کرده و باعث مشتریانی منظم در سراسر منطقه شمال غربی (ونکوور و واشنگتن) شده است. آنها ارزشهای مردم منطقه را شناختند و با تأکید بر این ارزشها ، یعنی فست فود سالم و سازگار با محیط زیست ، جای خود را در میان مشتریان باز کردند.

نمونه ای از استراتژی قیمت برندینگ

فروشگاه Oddball.com همچنین نمونه ای از کارایی در مواقع بحرانی است. آنها استراتژی خرده فروشی خود را تغییر دادند و در نهایت به یک فروشگاه آنلاین تبدیل شدند. این تغییر رویکرد نتیجه داد و اکنون کسانی که به دنبال کفش های مردانه شیک هستند این فروشگاه را انتخاب می کنند. کتابفروشی پاول نیز طرفداران زیادی پیدا کرد ، فقط به این دلیل که با تهیه مجله به مردم محلی و گردشگران ، از مرگ ناشران جان سالم به در برد. برخی مشاغل به جاذبه های گردشگری تبدیل شده اند ، مانند شیرینی فروشی Voodoo که به دلیل دونات های شگفت انگیز ، دکوراسیون خاص ، جعبه های صورتی و آرم جذاب ، گردشگران را به سمت درهای خود جذب کرده است. همه این مشاغل در استراتژی خود یک نکته مشترک داشتند: اعتماد و اعتماد به نفس مداوم که در نهایت حتی در شرایط بحرانی به نفع آنها بود.

مزایای بحران

این بحران فرصت خوبی برای بررسی استراتژی برند ما است. کنار هم قرار دادن چاره کار نیست. این بحران زمان مناسبی برای تحقیق در مورد فضای رقابتی و متمایز شدن از رقبا است. به تخمین های خود اعتماد نکنید. درمورد مشتریانی که از شما سود می برند با دقت تحقیق کنید.

آگاهی از تغییر در نیازهای مشتری به نفع برند و مشتری شما است ، زیرا این امر به مشتریان ثابت می کند که تمام تلاش شما معطوف کردن نیازهای آنها از طریق ارائه محصولات و خدمات به روز و خلاقانه است. در عصر انفجار فناوری ، می توانید از ابزارهای موجود برای پیش بینی تغییر و تعریف جدید بازار استفاده کنید.

اثر

بحران می تواند عمیق باشد ، اما شما همیشه می توانید مشتریان خود را با نوآوری حفظ کنید. ممکن است مجبور شوید بودجه برند خود را کاهش دهید. اما به لطف اینترنت و با شرکت در کانال های مختلف بازاریابی ، می توانید هویتی قوی برای خود بسازید و از رقبای خود پیشی بگیرید.

آیا بحران بر قیمت برندینگ تأثیر می گذارد؟

بحران فرصت های زیادی ایجاد می کند. اما این فرصت ها غالباً در پشت مشکلاتی مانند ایده های قدیمی بازاریابی یا رقیق سازی برند پنهان می شوند. این مطالعه مارک های ناموفق و روش های منسوخ شده برای اطلاعات مفید را شکست داده است ، بنابراین شما می توانید محتوای خلاقانه تولید کنید و به طور موثر ارتباط برقرار کنید اولین قدم بررسی برند است. مرحله بعدی درک عواملی است که تقاضا را تحریک می کنند. سپس این اطلاعات را در تجربه نام تجاری خود بگنجانید. این اقدامات منجر به تکامل برند و ثبات اقتصادی می شود.

مارک های برتر در مواقع بحرانی جسورانه عمل می کنند. به عنوان مثال ، وب سایت هایی که از تکنولوژی روز عقب هستند ، در عصر رسانه های اجتماعی که همه چیز به موارد لایک و توییت ها بستگی دارد ، دوام نمی آورند. حضور مداوم و به روز در این عصر یک ضرورت است. یک وب سایت بهم ریخته ممکن است پیام های منفی یا متناقضی برای مشتری ارسال کند. “بسیاری از روش های نام تجاری مقرون به صرفه و مفید مبتنی بر بازاریابی دیجیتال و رسانه های اجتماعی است.”

مشتریانی که کشف نشده اند

مخاطبان اصلی خود را پیدا کنید و تمام تلاش خود را بر روی آنها معطوف کنید. درست مثل اینکه اپل وارد بازار دستگاه های پخش MP3 شد ، شما باید به بازارها و مخاطبانی بروید که نیازهای آنها با هیچ مارک یا محصول دیگری برآورده نمی شود. حتی در شرایط بحرانی ، مشتریان کشف نشده را کشف و دسته بندی کنید. با تمرکز بر روی عامل اعتماد ، می توانید مشتریانی را جذب کنید که قبلاً به محصول شما دسترسی پیدا کرده اند.

تاکتیک های قیمت گذاری برندینگ

در طی یک بحران ، هنگامی که فروش کاهش می یابد ، برخی به غریزه خود برای پایین نگه داشتن قیمت برای حفظ مشتری برای مدت کوتاهی اعتماد می کنند. قیمت های پایین ، فروش را به سرعت افزایش دهید اما کارشناسان قیمت گذاری می گویند این واکنش عجولانه است. ممکن است مشتریان به عادت های بد عادت کنند و پس از یک بحران و در شرایط اقتصادی بهتر ، این روش ممکن است به وجهه تجاری شما آسیب برساند.

هولدن ، مدیر اجرایی گروه استراتژیک قیمت گذاری (SPG) می گوید: “تصمیمات مربوط به قیمت گذاری نباید یک درمان موقت تلقی شود ، مانند یک باند که برای جلوگیری از خونریزی استفاده می شود.” قیمت گذاری باید بخشی از یک استراتژی بلند مدت برای توازن درآمد و هزینه باشد. کاهش قیمت ، اگر با کاهش هزینه پشتیبانی نشود ، می تواند منجر به واکنش رقبا شود و سودآوری شما را هدف قرار دهد.

برخی از استراتژی ها می توانند از سقوط شما جلوگیری کنند: 1- به تعویق انداختن برنامه های توسعه غیر ضروری 2- کاهش هزینه های غیر ضروری 3- تغییر سطح تولید ، استراتژی های قیمت گذاری بحران استراتژی مبتنی بر ارزش: “امروز با استراتژی های قیمت گذاری دیروز وارد جنگ نشوید.” این نقل قول اریک میچل ، مدیر انجمن قیمت گذاری حرفه ای (PPS) است. با تغییر اقتصاد (خوب یا بد) ، استراتژی قیمت گذاری شما نیز باید تغییر کند.

اساس قیمت برندینگ

branidng price

شما باید اساس قیمت گذاری خود را تغییر دهید. بسیاری از کارشناسان معتقدند که قیمت گذاری مبتنی بر ارزش از استراتژی های مشتری مدار ، هزینه مدار یا رقبا محور موثرتر است. ارزش به منافع اقتصادی یا روانی ارائه می شود که از طریق محصول یا خدمات شما به مشتری ارائه می شود. مراقب باشید ، زیرا ارزش از دید مشتری با تغییر شرایط اقتصادی می تواند تغییر کند. قیمت گذاری مبتنی بر تقسیم بندی: با تقسیم بندی مشتریان می توانید به تدریج به سود برسید. محصولات یا خدمات خود را از سه طریق “بالا” ، “استاندارد” و “اقتصادی” (یا ارزان) قیمت گذاری کنید. مشتریانی که با قیمت بالا خرید می کنند ارزش اضافی دریافت می کنند اما حداقل تخفیف دارند. مشتریان اقتصادی کمترین ارزش را دریافت می کنند.

تقسیم بندی مبتنی بر قیمت فرصت های فروش را افزایش می دهد. این فرصت ها می تواند خسارات سایر مناطق را جبران کند. علاوه بر این ، محصولات با قیمت بالا یا استاندارد ، خریداران را که به قیمت حساس هستند ترغیب می کنند محصولات گران تری بخرند تا ارزش بیشتری کسب کنند. کاترین پین ، مشاور تجزیه و تحلیل در روابط عمومی پین ، می گوید: “هر اشتباه قیمت گذاری هزینه زیادی دارد.” قیمت گذاری پویا: در روش قیمت گذاری پویا ، قیمت ها در پاسخ به تغییرات در عرضه و تقاضا به سرعت تغییر می کنند. در این استراتژی قیمت های پیشنهادی به مشتری با توجه به زمان ، مکان و میزان خرید متفاوت است.

میچل می گوید: “هرچه قیمت ها و پیشنهادهای شما متنوع تر باشد (بدون آسیب رساندن به برند شما) ، سودآوری شما نیز پایدارتر خواهد بود.” اگرچه این برای همه مشاغل مفید نیست ، شرکت هایی که از دانش فنی نرم افزار قیمت گذاری پویا استفاده می کنند و چقدر می توانند قیمت ها را بدون تغییر در فروش افزایش دهند.

ضریب وفاداری برای قیمت برندینگ

مراقب باشید مشتریان وفادار خود را در بحران و قیمت مارک از دست ندهید زیرا هزینه جایگزینی مشتری گزاف است. با راه اندازی برنامه های وفاداری یا ارائه خدمات و پشتیبانی بیشتر ، وفاداری آنها را به دست آورید. دوره های آموزشی مانند کلاس های آموزش محصولات را برای مشتریان B2B خود برگزار کنید. این کلاس ها نه تنها ارزشی را که به مشتری می دهید دو برابر می کنید بلکه عملکرد مشتری را نسبت به رقبا سخت تر می کند.

از نشت درآمد خودداری کنید

برای خدماتی که قبلاً رایگان بوده اند (مانند هزینه حمل و نقل). این هزینه ها در صورت محاسبه جداگانه ، فرصت تولید درآمد را افزایش می دهد. از طرف دیگر ، گاهی اوقات وقتی خدماتی “پرداخت می شود” ، برای مشتری از ارزش بیشتری برخوردار می شود تا اگر رایگان باشد ، مشتری آن را از ارزش کمتری برخوردار می کند. در طی یک بحران ، نیروی فروش شما مقاومت کمتری در برابر مشتری دارد ، که به نوبه خود نشت درآمد است. صرف نظر از سودآوری ، آنها قیمت را برای فروش محصول پایین می آورند. اما مذاکره باید براساس قوانین تجارت (مانند کمیت ، حمل و نقل و امور مالی) باشد ، نه بر اساس توانایی مشتری در چانه زنی.

علاوه بر این ، این مذاکرات باید از نظر مشتری براساس ارزش انجام شود. نیروی فروش شما ممکن است با قیمت گذاری مبتنی بر ارزش مخالف باشد زیرا این معمولاً به معنای قیمت بالاتر است. برای متقاعد کردن آنها ، به کارمندان جایزه خود را بر اساس نقش آنها در سودآوری و ارزش ویژه مشتری و نه فقط تعداد کالاهایی که می فروشند ، پاداش دهید.