You are currently viewing استراتژی برندینگ چیست و چگونه کار می کند

استراتژی برندینگ چیست و چگونه کار می کند

استراتژی برندینگ چیست؟ برندینگ فراتر از یک آرم ، یک نام و یک رنگ است. مهمترین مولفه برندینگ ارائه پیام است. پیامی قدرتمند که مخاطب را کشف کرده و او را به خود جلب می کند. اگر بدون استراتژی برندینگ قوی وارد بازار شوید ، قطعاً ضررهای زیادی خواهید دید.

استراتژی برندینگ چیست

برندینگ با تحقیقات بازار و پیام برند آغاز می شود و در نهایت به بازدید و مشتری و مخاطب می رسد. ما می خواهیم در 7 مرحله به شما یاد دهیم که چگونه یک استراتژی برندینگ قدرتمند بسازید که تأثیر مثبتی روی SEO و بازدید و سود شما داشته باشد.

تحقیقات استراتژیک تجاری محلی را برای استراتژی برندینگ شروع کنید

اولین قدم برای استراتژی برندینگ همیشه تحقیق و مطالعه است. شما باید بازار هدف خود را بشناسید و ببینید مخاطبان شما به دنبال چه هستند و به چه چیزهایی نیاز دارند. در واقع میزان درآمد شما به این مرحله بستگی دارد. نباید با چشم و گوش بسته وارد شوید. شما باید بدانید دقیقاً به دنبال چه چیزی هستید و چه کسی قصد خرید از شما را دارد. در تحقیقات محلی باید نوع مخاطبان و موقعیت مکانی آنها را نیز در نظر بگیرید. قبل از انجام تحقیقات بازار ، باید چند سوال اساسی از خود بپرسید:

جغرافیای کار ما چقدر بزرگ است؟ برای استراتژی مارک گذاری مردم چگونه از محصولات یا خدمات ما استفاده می کنند؟ بازار محلی ما چقدر بزرگ است؟ ما چند رقیب داریم و ویژگی های بارز این رقیبان چیست؟ اگر به این سوالات به درستی پاسخ دهید ، می توانید زمینه تحقیقات محلی خود را فراهم کرده و زمینه را برای تحقیق هموار کنید. شما باید با کارهای ساده شروع کنید و دید خود را از مخاطب خاص به مخاطب عام گسترش دهید. شما نباید روی افراد و مارک هایی تمرکز کنید که هیچ ارتباطی با کار شما ندارند و تمام توجه شما باید به حوزه کاری شما باشد.

یک پروفایل ایده آل برای مشتری ایجاد کنید

شناسایی مخاطبان گام مهمی در ایجاد استراتژی قدرتمند برندینگ است. برای انجام این کار ، باید یک پروفایل برای “مشتری ایده آل” خود ایجاد کنید و ببینید آنها چه کسانی هستند. آنچه آنها می خواهند ، آنچه که نیاز دارند و به دنبال چه خدمات یا محصولی هستند. می توانید از طریق شبکه های اجتماعی یا نظرات مردم در سایت های رقیب ، به نیازها و علایق مخاطبان خود پی ببرید. ایجاد پرسشنامه نیز می تواند گزینه ایده آل برای این امر باشد. برای تهیه پرسشنامه سعی کنید سوالات و موارد زیر را در آن قرار دهید.

سه اساسی ترین نیاز مخاطبان شما چیست؟

آنها برای مشکلات خود چه راه حلهایی را امتحان کرده اند؟ چگونه مشکلات خود را حل کرده اند؟ چند سال دارند؟ سطح درآمد آنها چقدر است؟ آیا مواردی که به دنبال آنها می گردند در حوزه کاری خود هستند؟ بیشتر از چه سیستم عاملهایی استفاده می کنند؟ آنها از چه سازوکارها یا مارک هایی برای حل مشکلات خود استفاده می کنند؟
این اطلاعات به شما کمک می کند تا: مزیت رقابتی خود را بسازید. بدانید کدام سرویس ها برای مخاطبان ما جذاب ترند. لحن و محتوای مورد نیاز مخاطبان خود را مشخص کنید. کشف کنید که از چه مکانیزمی برای ارائه خدمات یا محصولات خود استفاده کنید. هنگامی که تحقیقات بازار خود را به پایان رساندید ، وقت آن است که پیام خود را بسازید و سازوکارهای آن را شناسایی کنید. .

پیام برند خود را ایجاد کنید

تحقیقات بازار به شما می گوید که مخاطبان شما چه ارزشها و نیازهایی دارند. در این حالت شما مخاطبان خود را می شناسید و می توانید به نوعی تعامل با آنها را شروع کنید. مارک های بزرگ چگونه این کار را انجام می دهند؟ آنها برای معرفی یا راهنمایی کاربران و مخاطبان خود در محتوا یا بازاریابی از سبکی استفاده می کنند. این پیام برند را به درستی ایجاد می کند و کاربران می دانند چه انتظاری از برند دارند و سعی می کنند نیازهای خود را از این برندها برآورده کنند. پیام برند شما باید شامل موارد زیر باشد: ارزش های تجاری: چه کاری انجام می دهید؟ مزایای رقابتی شما: چه چیزی شما را از رقبای خود متمایز می کند؟ لحن: مخاطبان شما به دنبال چه هستند؟ مرجع تخصصی؟ یا سرگرمی؟ مزایا: خدمات شما چه پیشنهادی دارد؟

تماس برای اقدام: وقتی کاربران برندینگ شما را می بینند انتظار دارید چه کار کنند؟ فرمول پیام برند بسیاری از مارک ها فکر می کنند که برندینگ فقط یک رنگ خاص و یک آرم خاص و خطوط برچسب متفاوت است. متأسفانه ، این تفکر باعث می شود که این مارک ها نیازهای خود را دنبال کنند ، نه نیاز مخاطبان خود را. در نتیجه ، آنها نمی توانند مخاطب را متقاعد کنند که از محصولات یا خدمات خود استفاده کند.

پیام برند فرمول ساده ای دارد

ما به شما (مخاطبان) کمک خواهیم کرد تا از طریق ما (خدمات و محصولات خود) نیازهای شما را با استفاده از (مزایا و قابلیت های خدمات و محصولات خود) برآورده کنیم. حال به این فکر کنید که چگونه می توانید برای برند خود پیامی ایجاد کنید که کاربران بدانند چگونه از خدمات شما استفاده کنند. این فرمول برای هر مارکی قابل استفاده است. البته پیام به تنهایی نمی تواند کارساز باشد و شما باید بدانید که چگونه و با چه مکانیزمی این پیام را به مخاطب خود منتقل کنید.

مطابق پیام برند خود SEO را اعمال کنید

سئو در واقع می تواند اولین تماس شما با مخاطبان باشد. بیایید مثالی بزنیم: به عنوان مثال ، فرض کنید شما در زمینه خرید و فروش لوازم جانبی اتومبیل شغلی هستید ، چگونه می توانید کاربران و مخاطبان را به سمت سایت خود جذب کنید؟ پاسخ این است: از طریق موتورهای جستجو و کلمات کلیدی که در پیام برندینگ شما وجود دارد. شما کاربران می خواهند لوازم جانبی اتومبیل بخرند بنابراین “لوازم جانبی اتومبیل بخرند” را جستجو می کنند و اگر SEO دارید این کلمات کلیدی را به راحتی می توانید جذب کنید.

سئو یک علم گسترده است و شما به آن نیاز دارید

برای ارتقا website وب سایت خود در موتورهای جستجوگر یک متخصص سئو داشته باشید. اما برای شروع می توانید روی موارد زیر تمرکز کنید: ایجاد یک وب سایت پاسخگو سرعت بالا در سایت شناسایی کلمات کلیدی و استفاده از آنها در محتوا افزایش بازدید سایت با استفاده از محتوای جذاب و جذاب ایجاد یک پیوند ایجاد حساب Google My Business.

در هر صورت ، SEO راهی است که می توانید مخاطبان خود را با هزینه کمتری جذب کنید ، اما روندی چالش برانگیز و مهندسی شده است و باید با تغییرات الگوریتم گوگل و تحلیل سئو و موارد مشابه آشنا باشید تا بتوانید رشد کنید.

مشارکت استراتژیک داشته باشید

اگر می خواهید برند خود را زودتر تبلیغ کنید و پیام خود را به مخاطبان خود برسانید ، می توانید با شرکت هایی شریک شوید که می توانند در این راه به شما کمک کنند. نگران نباشید ، قرار نیست بخشی از سود خود را به آنها بدهید. به این ترتیب می توانید راحتتر رشد کنید. به عنوان مثال ، شما می توانید با یک شرکت بازاریابی محتوا شریک شوید و محتوای مورد نیاز سایت خود را تولید کنید. در عوض ، شما نیاز به ایجاد یک گروه تخصصی و استخدام افراد مختلف برای تولید محتوا دارید. شما باید بر روی علایق مشترک خود تمرکز کنید و ببینید چگونه می توانید با هم و در یک رابطه به بهترین نتایج برسید.

ارسال محتوای هدفمند در شبکه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی منبع قدرتمندی برای یافتن مخاطبان هدف شما هستند. برای اینکه بتوانید مخاطبان خود را پیدا کنید ، باید محتوایی تولید کنید که توجه آنها را به خود جلب کند. هر برند استراتژی خاصی برای محتوای خود در شبکه های اجتماعی دارد و همه این مطالب به منظور انتقال کامل پیام برند ایجاد می شود. برخی از ویژگی های محتوای خوب برای شبکه های اجتماعی: مفید ، دقیق ، مربوط ، به موقع ، خوب نوشتن ، تاثیر گذار ، متناسب با لحن و ارزش های برند است برخی از مارک ها در این زمینه اشتباه می کنند. در اینجا برخی از این اشتباهات آورده شده است:

ارسال جدیدترین مطالب وبلاگ بدون زیرنویس مناسب. از عکس های بی ربط و آزار دهنده استفاده کنید ، اخبار مداوم در مورد وقایع داخل شرکت پوشش نادرست حوادث و موضوعات سیاسی و غیرحرفه ای فیلم ها یا عکس های بی ربط. شما باید موارد مختلف را در ابتدا آزمایش کنید و نتایج را تجزیه و تحلیل کنید تا بتوانید لحن و محتوای مورد نظر خود را بدست آورید. بازاریابی در شبکه های اجتماعی چیزی فراتر از تولید محتوا است و ارزش آفرینی و الگوریتم های جذب مخاطب و به خاطر سپردن برندینگ توسط عناصر تأثیرگذار مواردی است که بسیاری از برندها از آن چشم پوشی می کنند.

در رویدادهای مرتبط با تجارت خود شرکت کنید

این رویدادها را عموماً رویدادهای شبکه برند می نامند. این باعث تقویت ارتباط شما با مخاطبان ، مشاوران تجاری و سایر مارک ها و حتی رقبای شما می شود و فضای قویتری برای تجارت شما ایجاد می کند. شرکت در این رویدادها نه تنها می تواند به مشارکت استراتژیک منجر شود بلکه می تواند تأثیر بسزایی در جذب مستقیم مشتری داشته باشد. فعال بودن در مشاغل خود این اطمینان را به مخاطبان و مشتریان می دهد که با رشد شما می توانند تا آخر عمر به شما اعتماد کنند.

از کمپین های تبلیغاتی استفاده کنید

اگر بودجه کافی دارید ، در کمپین های تبلیغاتی سرمایه گذاری کنید زیرا آنها بازدیدکننده زیادی را به سایت منتقل می کنند. به عنوان مثال ، کمپین های PPC یا پرداخت به ازای هر کلیک می توانند تأثیر بسزایی در عملکرد شما داشته باشند. بسترهای نرم افزاری مانند Google Ads یا Facebook Ads یا Twitter می توانند مخاطبان اصلی شما را به خود جلب کنند. این مخاطبان حتی با توجه به جغرافیای مورد نظر و کلمات کلیدی شما قابل شناسایی و جذب هستند. اگر تحقیقات بازار را به طور صحیح و کامل انجام دهید ، می توانید در کمپین های تبلیغاتی نتایج بهتری بگیرید و ترافیک هدفمندتری را جذب کنید.

نتیجه

استراتژی برند فقط یک آرم و نام و رنگ نیست. برندینگ تمام تلاشی است که شما برای انتقال پیام خود به مخاطبان خود انجام می دهید. روش های زیادی برای کسب نتایج بهتر از برندینگ وجود دارد ، اما با یک سیستم 7 مرحله ای می توانید بهترین نتیجه را بدست آورید ، که منجر به افزایش بازدید و در نتیجه بهره وری بیشتر برای شما و تجارت شما می شود.