You are currently viewing استراتژی بازاریابی دیجیتال چیست

استراتژی بازاریابی دیجیتال چیست

همانطور که می دانید ، استراتژی بازاریابی دیجیتال به عنوان یکی از مهمترین ارکان رشد و توسعه تجارت در دهه اخیر ، همیشه حضور پررنگ و نقشی تعیین کننده در سبقت گرفتن از رقبا داشته است. اما تعریف دقیق استراتژی بازاریابی دیجیتال چیست.

اما چگونه این بازاریابی دیجیتال به این سرعت از بازاریابی سنتی جدا شد؟

طبق تحقیقات؛ رشد سریع فناوری ، دسترسی عمومی به اینترنت و از همه مهمتر تمایل بالای مردم برای حضور در فضای مجازی ، بازاریابی دیجیتال را به عنصری حیاتی در ارتباط بین مشاغل و مخاطبان مختلف تبدیل کرده است. از طرف دیگر ، بسیاری از مشاغل موجود در فضای مجازی نه تنها نتوانند به موفقیت چشمگیری دست یابند ، بلکه ممکن است اعتبار گذشته آنها را نیز لکه دار کنند ، زیرا انتقال اطلاعات در دنیای امروز بسیار سریعتر از آن است که تصور می کردیم. ما انجام دادیم و فقط یک اشتباه کوچک کافی است تا با هجوم انتقادات مردم ، کارشناسان و رقبا روبرو شویم.

پیش نیازهای استراتژی های بازاریابی دیجیتال

برای پیگیری و طراحی یک برنامه اساسی بازاریابی دیجیتال ، به یک استراتژی جامع و قدرتمند بازاریابی دیجیتال نیاز داریم. قبل از اینکه با هم استراتژی بازاریابی دیجیتال را بررسی کنیم ، باید ببینیم استراتژی بازاریابی چیست و تفاوت های آن با استراتژی بازاریابی دیجیتال چیست؟ استراتژی بازاریابی چیست؟ بازاریابی اساساً یک برنامه جامع برای دستیابی به یک هدف یا اهداف خاص در زمینه بازاریابی است که قابل اندازه گیری ، تحلیل و دستیابی است. استراتژی بازاریابی با اندازه گیری آنچه که دارید (جامعه هدف ، نام تجاری ، بودجه و …) و آنچه ممکن است از دست داده باشید ، بهترین و بهینه ترین راه را برای دستیابی به اهداف بازاریابی به شما می دهد.

اما تفاوت استراتژی بازاریابی و تاکتیک چیست؟ دو کلمه ای که غالباً (به اشتباه) در محیط کسب و کار به جای یکدیگر استفاده می شوند و البته تفاوت هایی نیز وجود دارد.

استراتژی بازاریابی چیست؟

استراتژی در مقابل تاکتیک ها

همانطور که گفته شد ، یک استراتژی بازاریابی مجموعه ای از فعالیتهای متمرکز و قابل دستیابی است که به شما در دستیابی به مجموعه ای خاص از اهداف کمک می کند. به طور کلی ، یک استراتژی در هر زمینه دارای سه قسمت بسیار مهم است:

یک مشکل تجاری را تشخیص دهید

یک برنامه و سیاست کلی برای مقابله با مشکل ارائه دهید. مجموعه ای از اقدامات هدفمند برای اجرای این برنامه بسته به اندازه برند و تجارت شما ، استراتژی بازاریابی شما ممکن است چندین بخش شناور داشته باشد که هرکدام اهداف خاصی دارند. اما به طور کلی ، استراتژی چیزی نیست جز سه اصلی که ذکر کردیم.

و تاکتیک ها چیست

تاکتیک مجموعه اقدامات خاصی است که شما در طول استراتژی خود انجام می دهید. اساساً ، استراتژی و تاکتیک های هدف شما مراحل مشخص و قابل تعریف هستند که شما را در اجرای موثر استراتژی (بازاریابی) راهنمایی می کنند.

ساده ترین استراتژی های بازاریابی دیجیتال

ایجاد وبلاگ

تبلیغ محصولات خاص در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و… ارائه مقالات و منابع آموزشی رایگان ، بهینه سازی موتور جستجو (SEO) ، برگزاری وبینارها ایجاد پادکست

استراتژی بازاریابی دیجیتال چیست؟

استراتژی بازاریابی دیجیتال

استراتژی بازاریابی دیجیتال در ساده ترین ، جامع ترین و بهترین تعریف ، طرحی است که به شما کمک می کند از طریق کانال های اصلی بازاریابی دیجیتال مانند رسانه های پولی ، رسانه های آزاد و رسانه های اختصاصی به اهداف یا استراتژی های از پیش تعیین شده برسید. دویدن.

چگونه یک استراتژی بازاریابی دیجیتال طراحی کنیم؟

شخصیت خریداران خود را بسازید

در تمام استراتژی های بازاریابی ، چه دیجیتال و چه آفلاین ، باید بدانید که برای چه مخاطبانی برنامه را تعریف می کنید. در واقع اولین و مهمترین گام در تهیه و تنظیم استراتژی بازاریابی ایجاد و طراحی شخصیت خریدار است. اما ممکن است از خود بپرسید که شخصیت چیست؟ پرسونا تصویری فرضی اما واضح از شخصی است که می تواند مخاطب ، مشتری و در نهایت خریدار ایده آل شما باشد. در حقیقت ، یک شخصیت به مجموعه ای از ویژگی ها ، دارایی ها ، خواسته ها و الگوهای تفکر و رفتاری مخاطبان فرضی اشاره دارد. به طور کلی ، با استفاده از تحقیقات ، نظرسنجی ها و همچنین برقراری ارتباط با مخاطبان هدف ، می توانیم شخصیت ایده آل خریدار خود را ایجاد کنیم. اما به طور کلی ، برای نوشتن شخصیت به دو نوع اطلاعات نیاز داریم:

چگونه یک استراتژی بازاریابی دیجیتال بنویسیم

مرحله 1 هدف: در مرحله اول ، آیا باید با توجه به محصول یا خدماتی که ارائه می دهید ، هدف کاربر را در رابطه با شما به روشنی مشخص کنید؟ مشتری دقیقاً به دنبال چه چیزی است؟ چه انتظاراتی دارد و چه اهدافی می تواند انگیزه بیشتری در تجارت شما ایجاد کند؟مرحله 2 چالش: مخاطبان شما در برقراری ارتباط با شما (خرید و استفاده از محصول) با چه مشکلاتی روبرو می شوند؟ معاملات با شما چیست؟ و … مرحله 3 علایق: مخاطبان شما به چه موضوعاتی علاقه دارند؟ (این علاقه باید حول کسب و کار شما باشد) به عنوان مثال ، اگر مدیر یک مارک تجاری هستید ، باید بدانید که مخاطبان جامعه هدف شما به دنبال موضوعات تناسب اندام هستند یا خیر؟

توجه: این اطلاعات اغلب از طریق ارتباط مستقیم با خریداران ، فروشندگان و خدمات پس از فروش به دست می آید. اطلاعات کمی یا جمعیتی اطلاعات جامعی درباره بدست آورید سن ، منطقه یا محل زندگی ما ، اغلب از طریق ابزارهایی مانند Google Analytics. جدا از این ، شما همچنین باید در مورد سطح درآمد و شغل جامعه هدف خود اطلاعات داشته باشید. کانال های بازاریابی دیجیتال را مرور و انتخاب کنید

ما باید مطابق هدف ، بودجه و البته جامعه هدف ، رسانه ایده آل برای فعالیت های تبلیغاتی خود انتخاب کنیم (مرحله 1). این رسانه ها به سه دسته اصلی تقسیم می شوند:

رسانه های شخصی

این رسانه ها در اصل به مارک و تجارت شما تعلق دارند. وب سایت ها ، شبکه های اجتماعی ، ایمیل ، وبلاگ ها و همه مواردی که تجارت شما کنترل کاملی دارد. این شامل برخی از مطالب خارج از سایت است که متعلق به شماست اما در وب سایت شما میزبانی نمی شود ، مانند وبلاگی که ایجاد می کنید یا وبلاگ را در آن محتوا منتشر می کنید.

رسانه های اکتسابی

به عبارت ساده تر ، این رسانه ها به همان تبلیغات دهان به دهان ، روابط عمومی و هر تبلیغاتی اشاره می کنند که هزینه آن را پرداخت نکرده اید. می توانید رسانه های اکتسابی را دریافت کنید ، به عنوان مثال ، از طریق مراجعه در مطبوعات (ستون تحلیلی ، اخبار و غیره) ، بررسی های مثبت یا افرادی که محتوای شما را به اشتراک می گذارند. بعضی اوقات فقط خبررسانی در روزنامه یا ارسال خبر در شبکه اجتماعی می تواند رسانه های اکتسابی زیادی را برای شما به همراه داشته باشد.

رسانه های پولی

رسانه پولی همانطور که از نام آن پیداست با پرداخت هزینه در دسترس خواهد بود. مانند تبلیغات Google AdWords یا پست ها و تبلیغاتی که در شبکه های اجتماعی مشاهده می شود ، گزارش آگهی ، تبلیغات بنر و … از جمله رسانه های پولی هستند که می توانید برای پیشبرد اهداف خود استفاده کنید.

اهداف و ابزارهای دیجیتالی مورد نیاز را بشناسید

اهداف استراتژی بازاریابی شما باید یکی از اهداف اصلی و مهم تجارت شما باشد. به عنوان مثال ، برای بهبود فروش سالانه خود تا 10 درصد ، قصد دارید تولید محتوای ماهانه خود را تا 5 درصد افزایش دهید. هدف اصلی هرچه باشد ، شما باید بتوانید آن را بسنجید و مدیریت کنید ، تأثیر استراتژی شما چه بوده است؟ چه اقداماتی می تواند اثربخشی آن را بهبود بخشد؟ و… یکی از مواردی است که باید با ابزار تجزیه و تحلیل داده ها بررسی شود و پس از تجزیه و تحلیل ، در مورد آن تصمیم گیری شود.

خلاصه برنامه و استراتژی بازاریابی دیجیتال

پس از انجام تمام این مراحل ، می توانید شکست یا موفقیت استراتژی خود را با توجه به بودجه ای که به آن اختصاص داده اید محاسبه کنید. اگر این استراتژی برای شما مفید بود ، توصیه می کنم بودجه بیشتری به آن اختصاص دهید و فعالیتهایی را اضافه کنید که کارایی آن را افزایش می دهد ، در غیر این صورت با بررسی مجدد مسیر و هر مرحله از مشکل. خود را برای یک استراتژی جدید لیست کرده و آماده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد استراتژی بازاریابی دیجیتال می توانید از طریق لینک تماس در وب سایت با ما تماس بگیرید.